معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۱ هزار و ۲۳۶ دانش آموز پایه نهم استان مشمول طرح هدایت تحصیلی می شوند.
کد خبر: ۴۱۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 23 April 2017
سید رضا میرزایی شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: طرح هدایت تحصیلی یک فرایند است که از ابتدایی آغاز می شود و در مقطع متوسطه تفکیک شاخه و رشته ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه امسال طرح هدایت تحصیلی بنا را بر آگاهی بخشی به خانواده ها و دانش آموزان گذاشته است، بیان کرد: در این راستا تاکنون اقدامات زیادی انجام شده و جلسات منطقه ای و استانی با حضور کارشناسان برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته والدین دانش آموزان به روند اجرای این طرح اعتراض داشته و معتقد بودند که این طرح اجباری است و نه هدایت تحصیلی، عنوان داشت: این در حالی است که مبنا طرح بر توانمندی و علاقمندی دانش آموزان بوده است.

میرزایی با بیان اینکه در این طرح ۳۵ درصد امتیاز عملکرد دانش آموزان مربوط به نمرات پایانی نوبت دوم پایه های هفتم، هشتم و نهم خواهد بود، افزود: همچنین برای هدایت بهتر دانش آموزان آزمون های مشاوره ای و رغبتی برگزار می شود که امسال این آزمون ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

میرزایی با بیان اینکه یکی دیگر از تفاوت های طرح نسبت به سال گذشته در نظر گرفتن حداقل نمره دروس تخصصی رشته ها خواهد بود، بیان داشت: در این راستا برای هر رشته دروس تخصصی و نمره حداقلی تعیین شده که باید دانش آموزان این حداقل نمره را دریافت کرده باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار