مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید ماهی در استان است گفت: در این راستا امسال ایجاد استخرهای پرورش ماهی به طور جدی در دستور کار است.
کد خبر: ۴۱۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 23 April 2017
سیدابوالحسین سجادی اظهار داشت: قاینات در 16 محصول کشاورزی رتبه‌های اول تا سوم را در سطح استان دارد و در زمینه تولید زرشک شهرستان قاینات به عنوان قطب تولید این محصول در رتبه اول کشوری قرار دارد.

وی بیان کرد: این شهرستان حدود یک پنجم مساحت کشاورزی استان را دارد و با داشتن 804 حلقه چاه عمیق و 800 رشته قنات و استحصال 235 میلی متر مکعب آب بیشترین استحصال را در منابع آبی شهرستان در سطح استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قاین با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در قاین گفت: این طرح یکی از طرح‌های مورد تاکید دولت در زمینه کشاورزی است و بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی قاین در حال اجرا و مطالعه این طرح هستند.

سجادی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور تصریح کرد: بهره‌برداری از منابع آبی در استان و به خصوص در شهرستان قاین به شرایط بحرانی رسیده است و در دو دشت خضری دشت بیاض و آرین شهر به نقطه خطرناکی رسیده و باید چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: با توجه به منابع آب محدود شهرستان توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی قاین بیان کرد: بزرگترین رسالت بخش کشاورزی توانمندکردن بهره‌برداران است و کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف برای کشاورزان برگزار می‌شود و کشاورزان با روش‌های نوین علمی کشاورزی آشنا می‌شوند.

وی اظهار داشت: کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و اگر در این کار تلاش جدی داشته باشیم قطعا ما را وابسته به بیگانگان نمی‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین از توزیع 45 هزار قطعه ماهی گرم‌آبی در سال گذشته در بین پرورش دهندگان ماهی این شهرستان خبر داد.

سجادی اظهار داشت: تولید ماهی در شهرستان قاینات در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بالغ بر 800 تن هدف گذاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قاین گفت: شهرستان قاینات 80 پرورش دهنده ماهی گرم‌آبی دارد که ظرفیت منابع آبی آنها حدود 130 تن است که امسال در نخستین مرحله 25 هزار قطعه ماهی یارانه‌ای در شهرستان توزیع می‌شود.

سجادی افزود: برخی پرورش دهندگان ماهی در شهرستان پروانه بهره‌برداری نداشته که از ابتدای امسال تاکنون 42 پروانه ایجاد استخرهای دو منظوره در شهرستان صادر شده است.

وی افزود: ظرفیت این استخرها بالغ بر 760 هزار قطعه بچه ماهی است و هر ساله با توجه به ظرفیت منابع آب شهرستان حدود 90 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی پرورش می‌یابد که حدود 130 تن ماهی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین تأکید کرد: علاوه بر مجوز ماهی گرم‌آبی حدود 10 مجوز پرورش ماهی سردآبی(قزل آلا) به ظرفیت 84 تن صادر شده است و 4 استخر به ظرفیت 33 تن فعال هستند.

سجادی بیان کرد: تلاش جهاد کشاورزی قاینات این است که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ظرفیت تولید ماهی را در شهرستان به 800 تن برساند.

وی تصریح کرد: 52 درصد پرورش دهندگان ماهی شهرستان در بخش مرکزی 38 درصد در بخش نیمبلوک و 10 درصد در بخش سده مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین گفت: این مدیریت آمادگی دارد در صورتی که پرورش دهندگان ماهی شهرستان در سایر نقاط استان و یا خارج از استان بازار فروش دارند در زمینه مجوز حمل و فروش ماهی به سایر نقاط اقدام کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار