معاون جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹۳۵ اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای شعر ابن‌حسام خوسفی ارسال شده است گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در دو بخش شعر آیین و شعر آزاد هفته نخست خردادماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 23 April 2017
حمید مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام به صورت منطقه‌ای برای ترویج فرهنگ شیعی در دو بخش اصلی شعر آیینی و شعر آزاد هفته نخست خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش جانبی با موضوع محیط زیست از دیگر بخش‌های این جشنواره است افزود: تاکنون 935 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که اشعار در دو مرحله داوری خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: قالب اشعار در بخش‌های آزاد، کلاسیک، سپید و نیمایی است که آثار ارسالی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران، همدان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، تهران، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، سمنان و خراسان‌های شمالی وجنوبی بوده است.

مرادی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارج نهادن به مقام شامخ ابن‌حسام و تکریم و معرفی این شاعر شیعی است که این جشنواره دارای سه برنامه محوری در قالب شب شعر شاعران در کانون هنرمندان با محوریت ابن حسام، عصر شعر در شهرستان خوسف و بازید از آرامگاه ابن حسام خوسفی است.

وی با بیان اینکه رونمایی از تمبریادبود، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده از برنامه‌های جانبی جشنواره است اظهار داشت: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند زمینه تعاملات شاعران را در سطح کشور رقم بزند تا استعدادهای شاعری را در محیط دانشگاهی و جامعه رشد دهد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: این جشنواره با تلاش معاونت فرهنگی واحد خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی دفتر مرکزی و همکاری دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری، دانشگاه‌های خراسان جنوبی، کانون هنرمندان، انجمن ناقوس و اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار