وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی برای توسعه شبکه های ارتباطی در بشرویه خبرداد.
کد خبر: ۴۰۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 17 April 2017
محمود واعظی ظهر امروز یکشنبه درسفر به شهرستان بشرویه و در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: امیدواریم که سیاست رئیس جمهور از ابتدای دولت در ارتباط با مناطق محروم و استان هایی که از نظر منابع نسبت به سایر استان ها وضعیت ضعیف تری دارند محقق شود.

وی افزود: دولت ما با شرایط بسیار سختی به دلیل تحریم های شدید مواجه بود و روابط کشور ما به دلیل سیاست های نادرست دولت قبل با بسیاری از کشورهای جهان با مشکلاتی مواجه شده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ادامه داد: دنیای امروز دنیایی نیست که کشورها در انزوا و به تنهایی زندگی کنند.

وی اظهار داشت: امروز محصولات ما هر چه که باشد به راحتی می توانیم به تمام کشورها صادر کنیم.

واعظی گفت: مناطق گردشگری این شهرستان بسیار باارزش است و باتوجه به اینکه هنوز ساختمان های خشت و گلی در این شهرستان وجود دارد افراد بسیاری علاقه مند هستند که به این شهرستان سفر کرده و از آثارتاریخی و کویرآن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بحث منابع مطرح نیست بلکه مغزافزارها مهم هستند گفت: قبلا شرکت های نفت و... وجود داشته و عامل درآمدزا بودند ولی امروز شرکت های آی تی بدون اینکه هیچگونه آورده های مالی زیادی داشته باشند به بزرگترین شرکت های دنیا تبدیل شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته، فضای مجازی همه دنیا و ایران را به هم متصل کرده و هر کسی در هرجا میتواند توانایی خود را ملی کند.

وی گفت: این دولت همه توان خود را برای رفع فاصله طبقاتی در تمام نقاط کشور می گذارد تا تمامی افراد چه در تهران و چه در روستاها از امکانات یکسانی برخوردار باشند.

 وی افزود: در اصول و سیاست های خود بر عدالت اجتماعی تاکید کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از نامگذاری شعار سال از طرف مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری مطابق با دغدغه های دولت، به ویژه مسئله با اهمیت اشتغال و رسیدگی به محرومین و معیشت مردم است.

وی افزود: دولت در تلاش است تا به کسانی که در روستاها و مناطق کمتر برخوردار زندگی می کنند بیشتر رسیدگی کند.

واعظی ادامه داد: با همکاری مجلس و دولت تصمیم گرفته شد تمام کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند مستمری های آنها حتی تا دوبرابر افزایش پیدا کند که این نگاه دولت به محرومین و فقرا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این وجود نگاه آینده و دراز مدت این است که بافراهم آوردن امکانات و زمینه اشتغال فقر را در جامعه ریشه کن کنیم.

 وی با اشاره به وضعیت خشکسالی بشرویه گفت: وضعیت منطقه ای با ۱۹.۷ میلی متر بارندگی قابل قبول نیست و بایستی در این زمینه برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

واعظی از اقدامات مثبت دولت با وزارت جهاد کشاورزی و صنایع دستی خبر داد و افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه این دو وزارت در حال اجراست که آینده ای روشن را در پی دارد.

وی ادامه داد: در سه سال و نیم اخیر هم در ذهنیت مردم، هم در ثبات مسائل مالی، بانکی و ارزی و هم تنظیم روابط خارجی و هم تعامل خوب بین قوای سه گانه و نهادهای مختلف و امنیت سرمایه ها به نتایج مثبتی رسیده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کشور را با دعوا و ناامنی نمی توان ساخت، به طور مثال ترکیه زحمت زیادی کشید اما اکنون که در ناامنی به سر می برد تمام سرمایه گذاران خود را از دست داد.

واعظی گفت: در سه سال گذشته باهمه محدودیت ها، طبق آمار وزارت نیرو تعداد روستاهایی که مشکل آب آشامیدنی داشته و در این دولت لوله کشی شده بسیار است.

وی افزود: در ابتدای شروع کار دولت تعداد ۹ هزار روستا گازکشی شده بوده و در این دولت ۱۴ هزار روستا با همه محدودیت ها اضافه شده به این آمار اضافه شد.

۲۷ هزار روستا از خدمات اینترنتی برخوردار هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: از ابتدای دولت هیچ روستایی اینترنت نداشته است که هم اکنون ۲۷ هزار روستا در سراسر کشور اینترنت دارد.

وی افزود: با این نگاه اینترنت در روستاها راه اندازی می شود که روستاییان از طریق اینترنت با پزشک در ارتباط بوده و پرونده الکترونیکی آن کامل باشد و یا در حال مذاکره با جهاد کشاورزی هستیم تا کلاس هایی از راه دور برای کشاورزان روستا برگزار و یا ارائه دروس از طریق کنفرانس شکل گیرد.

واعظی اظهارداشت: فضای مجازی و اینترنت مانند سایر پدیده های نو در سطح کشور یکسری آفت ها دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و علما است که مردم را آگاه کنیم که از این آفت ها دور باشند.

وی افزود: در دنیای امروز این ابزار در خدمت ارتقا دانش و پیشرفت است.

واعظی همچنین در ادامه به دو انتخابات مهم پیش رو اشاره کرد و گفت: بایستی با دقت افرادی خوب و دلسوز در جهت توسعه شهر و کشور خود انتخاب کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: به دنبال استفاده از اینترنت و امکانات ارتباطی جهت معرفی بهتر منطقه برای گردشگری، صنایع دستی و هم همکاری با فارغ التحصیلان هستیم.

وی افزود: امید است تا با ایجاد اپلیکشن های مناسب توسط فارغ التحصیلان بتوانیم همکاری بیشتری با آن ها داشته و این منطقه را نیز در طرح تکاپو ببینیم تا برروی مسئله اشتغال بهتر کار شود.

واعظی ادامه داد: حوزه آی سی تی اشتغال دانش بنیان را در پی داشته و نیاز به آورده های کمتری دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: هر یک شغل مستقیم در این حوزه می تواند دو یا سه شغل غیر مستقیم را نیز به وجود بیاورد.

 قول وزیر برای توسعه شبکه های ارتباطی روستاهای بشرویه

وی بااشاره به درخواست فرماندار بشرویه مبنی بر توسعه امکانات مخابراتی و ارتباطی گفت: توسعه ارتباطی روستاهای نامبرده را در دستور کار خود قرار می دهیم.

واعظی اظهار داشت: در این دولت ۵۵ میلیارد ریال برای زیرساخت های آی سی تی در شهرستان بشرویه سرمایه گذاری کردیم.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه زیر ساخت ها در رابطه با شبکه انتقال و پهنای باند وضعیت خوبی دارد و شبکه انتقال تا دوبرابر و پهنای باند تا سه برابر، ارتقا پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: سال گذشته به ۵ روستا از ۸۳ روستای این شهرستان اینترنت داده شده است.

وی افزود: امیدوارهستیم که تا پایان این دولت به ۱۹ روستای بشرویه اینترنت داده ونیز زیرساخت ها ارتباطی را هم توسعه دهیم.

واعظی گفت: در این سفر در هر دوشهر بشرویه و ارسک نسل سوم فعال و توسعه پیدا میکند و همچنین نسل چهار در بشرویه فعال می شود.

وی افزود: برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و آی سی تی در مجموع اعتبار مخابرات و همراه اول ۲۰ میلیارد ریال و ایرانسل نیز ۵ میلیارد ریال، به طور کلی ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: تا پایان دولت ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای توسعه ارتباطی در این شهرستان هزینه خواهد شد.

وضعیت تلفن همراه و ثابت در روستاها ارتقا پیدا کند

فرماندار شهرستان بشرویه خواستار ارتقا وضعیت تلفن همراه وثابت در روستاها جهت ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و مخابراتی شد.

علیرضا زمان زاده به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه مخابرات و ارتباطات در شهرستان بشرویه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات توسعه بخش روستای همراه و روستا در اختیار وزیر قرار دارد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در این راستا شهر و روستاهای شهرستان را ویژه ببینند.

وی خواستار رفع مشکلات برخی از نقاط مخابراتی و ارتباطی در بعضی از روستاها شد.

زمان زاده مباحث مربوط به اینترنت را در جامعه امروزی بسیار مهم و موثر دانست و گفت: خرسندیم که در این زمینه زیرساخت های لازم در شهرستان اجرا می شود.

امکانات ارتباطی فضایی برای بازاریابی صنایع دستی در استان

استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث فروش صنایع دستی استان با چالش مواجه هستیم، از طریق فضای مجازی و امکانات ارتباطی می توان در این زمینه بازاریابی کرد.

علی اکبر پرویزی ادامه داد: طرح های حوزه آی تی و آی سی تی را در سطح استان به جد دنبال می کنیم.

وی اظهارداشت: مخابرات و مباحث ارتباطی، زیرساخت و توسعه برای سایر بخش ها است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز مخابرات و اینترنت و تلفن همراه استفاده تفننی ندارد و بیشتر در حوزه اشتغال و گردشگری می تواند زمینه های خوبی را فراهم کند.

پرویزی ادامه داد: با امکانات وزارت ارتباطات برای معرفی و پیشرفت در تمامی شهرستان ها می توان گام های موثری برداشت، و اگر آی سی تی در سطح استان پیشرفت داشته باشد شاهد ارتقا وضعیت در تمامی زمینه ها خواهیم بود.

وی افزود: به طور مثال با توجه به اینکه در زمینه فروش صنایع دستی با چالش مواجه هستیم می توان از طریق اینترنت بحث بازاریابی را فعال و دنبال کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز گردشگران به دنبال بافت روستایی، منازل قدیمی،خشت و گلی و کویر هستند لذا بایستی بخش گردشگری خود را از طریق فضای مجازی به خوبی معرفی کنیم.

پرویزی اظهار داشت: بودجه سال ۹۶ براساس نیازها و توانمندی های مناطق تقسیم شده و اعتبارات بر طبق برنامه ریزی مدیران در اختیار فرمانداری ها قرار خواهد گرفت.

لزوم ارتقاء نمایندگی ها به اداره در شهرستان بشرویه

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان هم گفت: شهرستان بشرویه یکی از شهرهای خشت و گلی مطرح در سطح کشور است.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: از اینعنوان برای توسعه منابع و اعتبارات چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی می توان بهره گرفت.

وی به قابلیت ها و پتانسیل های دیگر شهرستان اشاره کرد و گفت: در بشرویه نیروی انسانی پرتلاش و متفکری نیز وجود دارد که در توسعه و پیشرفت این شهرستان موثر است.

وی بااشاره به استفاده حداکثری مردم از اینترنت در شهرستان بشرویه اظهار داشت: بشرویه در سرشماری سال ۹۵ جز اولین شهرهایی بود که از طریق اینترنت اقدامات لازم را انجام داد.

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان همچنین به تولید پسته و پنبه این شهرستان اشاره کرد و گفت: بشرویه قطب کشاورزی استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به وضعیت معادن این شهرستان نیز بیان کرد: در بشرویه معادن خوبی وجود دارد که توجه ویژه ای به آن نشده است و در حال حاضر در حال کار برای شناسایی این معادن هستیم.

امیرحسنخانی اظهار داشت: بشرویه علی رغم اینکه از سال ۸۸ شهرستان شده اما متاسفانه اکثر نمایندگی های بشرویه به اداره ارتقا پیدا نکرده است.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر در بشرویه گفت: خشکسالی سال گذشته نگاه ویژه تر دولت را به این شهرستان می طلبد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار