تفاهمنامه همکاری بین بنیاد علم ایران و دانشگاه بیرجند با حضور رئیس بنیاد و رئیس و جمعی از استادان دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 17 April 2017
خلیل خلیلی در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: نسبت 1 به 5/4 دانشجو به شهروند از جمله شاخص‌های فرهنگی استان خراسان جنوبی است.

رئیس دانشگاه بیرجند رتبه پنجم این دانشگاه در بین 19 دانشگاه برتر سطح 2 را جایگاه قابل قبولی دانست و گفت: توسعه روابط بین الملل، ارتقاء نظم آموزشی، توسعه فضاها، اصلاح روندها و استقرار مکانیزاسیون و اصلاح ساختار سازمانی از جمله توفیقات دانشگاه بیرجند است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران (بنیاد ملی علم ایران) نیز در این مراسم با معرفی این بنیاد، پیشتازی ایران اسلامی در تولید علم و فناوری در افق 1404 را چشم انداز این بنیاد ذکر کرد و اظهار داشت: تلاش و اهتمام این مجموعه در حمایت از مخترعان و پژوهشگران کشور به عنوان دارایی‌های فکری کشور است.

نصرت‌الله ضرغام تصریح کرد: مردمی کردن دانش، نقش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه، مدیریت خانواده با تمرکز روی استعدادها، ارتقاء سطح دانش و آگاهی را همراه با شناسایی استعدادها، ایده‌پردازی در سطوح مختلف تحصیلی و ایده‌ها و نوآوری‌ها با دیدگاه کارآفرینی و اشتغال از محورهای فعالیت بنیاد ملی علم ایران است.

اقتصاد ICT در برنامه ششم توسعه رشد 3 برابری دارد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و رشد اقتصاد ICT گفت: این اقتصاد طی برنامه ششم توسعه رشد 3 برابری خواهد داشت.

مرتضی براری با توجه به حضور دانشجویان به عنوان مهمترین سرمایه و مزیت خراسان جنوبی از افزایش پهنای باند، رشد 5 برابری شبکه انتقال و توسعه شبکه‌های جدید در این استان خبر داد و گفت: دانشگاه مرکز ثقل خلق ثروت است.

وی افزود: دانشگاه بیرجند می‌تواند در اقتصاد ارتباطات حضور فعال داشته باشد.

در این مراسم پس از بیان نقطه نظرات مدیران و استادان تفاهم نامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و دانشگاه بیرجند توسط رؤسای دو مجموعه امضا شد و در حاشیه این مراسم رئیس بنیاد ملی علم ایران و هیئت همراه از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشی و آموزشی دانشگاه بیرجند بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حادثه سیل در استان‌های غربی کشور را تسلیت گفت

در پی حادثه سیل چند روز گذشته در استان‌های غربی کشور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با حادثه دیدگان این ضایعه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در تماس تلفنی جداگانه با حجت الاسلام مجتهد شبستری و قریشی نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در گذشت تعدادی از هم وطنانمان را در حادثه سیل تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این تماس‌های تلفنی ضمن ابلاغ سلام و دعای مردم خراسان جنوبی برای سلامتی و بهبود حال آسیب دیدگان این حادثه غم‌بار در استان‌های غربی کشور برای کشته شدگان این حادثه علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار