مدیر جهاد کشاورزی قاین گفت: در نخستین مرحله توزیع ماهی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی از نوع کپور و آمور در بین پرورش دهنگان ماهی توزیع شد.
کد خبر: ۴۰۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 April 2017
سید عبدالحسین سجادی در قاین اظهار داشت: شهرستان قاینات 80 پرورش دهنده ماهیان گرمابی دارد که ظرفیت منابع آبی آنها حدود 130 تن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 45 هزار قطعه ماهی گرمابی در بین پرورش دهندگان ماهی شهرستان قاین توزیع شده است گفت: امسال در نخستین مرحله 25 هزار قطعه ماهی یارانه‌ای در شهرستان توزیع می‌شود و قطعاً پرورش دهنگان ماهی همین میزان خرید آزاد هم خواهند داشت در این صورت پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 130 تن ماهی در بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی قاین افزود: 25 هزار قطعه ماهی گرمابی از نوع کپور و آمور بین پرورش دهندگان ماهی شهرستان توزیع شده چراکه  این ماهی‌ها سازگاری بیشتری با منطقه آب و هوایی ما دارند و در میزان تولید روند افزایشی دارند. 

سجادی تصریح کرد: برخی از پرورش‌دهندگان ماهی در شهرستان پروانه بهره‌برداری ندارند و با راهنمایی‌های انجام شده از ابتدای امسال 42 پروانه استخر دو منظوره در شهرستان صادر شده است که ظرفیت 760 هزار قطعه بچه ماهی را دارند.

وی یادآورشد: هرساله با توجه به ظرفیت شهرستان حدود 90 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی شهرستان پرورش می‌یابد که حدود 130 تن ماهی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قاین اظهار داشت: علاوه بر مجوز ماهیان گرمابی 10 مجوز پرورش ماهیان سرد آبی (قزل آلا) به ظرفیت 84 تن صادر شده است که از این تعداد 4 استخر با ظرفیت 33 تن فعال است.

سجادی افزود: تلاش ما این است که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ظرفیت‌های تولید ماهی را در شهرستان به 800 تن برسانیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار