معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح شش پروزه راهسازی به طول ۴۵ کیلومتر در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 22 March 2017
امیر امینی با بیان اینکه یکی از نکات مثبت دولت تدبیر و امید در استان رشد طرح های احداثی در حوزه راه های استان بوده است، اظهار کرد: این رشد در سال های ۹۳ و ۹۴ معادل ۱۰۰ درصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید موفقیت های بسیار خوبی در حوزه افتتاح پروژه ها داشته ایم، گفت: در استان خراسان جنوبی ۲۲ طرح به طور مشترک و اختصاصی به طول هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع در دست اجرا است.
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷۰ کیلومتر راه در داخل استان در حال اجرا است، افزود: ۴۲۸ کیلومتر باند دوم و ۱۱۱ کیلومتر راه اصلی استان نیز  در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی به طول ۱۹۹ کیلومتر مربع در استان خراسان جنوبی وجود داشته است، افزود: از این مقدار ۱۴۱ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

امینی ادامه داد: از ۱۰۰ کیلومتر راهی که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی مصوب شده بود ۸۱ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز افتتاح ۹ پروژه از هفت طرح راه سازی به طول ۱۱۷ کیلومتر به صورت باند دوم را در دستور کار داریم، بیان دااشت: این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری خواهیم توانست شش پروژه به طول ۴۵ کیلومتر در حال حاضر مراحل ایمن سازی را می گذرانند به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های استان خراسان جنوبی ۱۶۶ میلیارد تومان نیاز اعتباری دارند، گفت: در خصوص مسیر ریلی استان نیز مذاکراتی انجام شده است که ۲۷۴ کیلومتر راه آهن بیرجند به کالشور که نقطه اتصال به شبکه ریلی کشور است در حال تکمیل است.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی و راه آهن استان آغاز بسیار خوبی داشته است و امیدواریم در نیمه نخست سال آتی نیز پروژه را به ثمر برسانیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار