امام جمعه موقت بیرجند:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم در ایام عید نوروز نسبت به فقرا بی تفاوت نباشند زیرا کسی که در مسیر خدمت به بندگان خدا گام بر می دارد از رستگاران است.
کد خبر: ۳۹۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 10 March 2017
حجت الاسلام علیجان دلدار در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند، افزود: انسان ها 2 گونه هستند، عده ای خود را فقط در زندگی دنیایی خلاصه می کنند و به آخرت اعتقادی ندارند و عده ای هم آخرت را توشه راهشان قرار داده اند و در راستای رسیدن به آن می کوشند.
وی ادامه داد: عده ای برای خوش گذرانی در این دنیا آخرتشان را نابود می کنند، اما عده ای در مسیر رضایت خداوندی حرکت می کنند و آخرتشان را به دنیایشان نمی فروشند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت بیرجند، اظهار کرد: افرادی که آخرت را به خوبی درک کرده اند پشت به دنیا می کنند و برای انجام وظیفه خداوندیشان عمل می کنند اما دنیا به دنبالشان می آید و این افراد هم از دنیا و هم از آخرت بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اینکه این افراد در درگاه خداوندی دارای اعتبار و آبرو هستند، عنوان کرد: نمونه بارز این افراد ائمه اطهار (ع) هستند که در راه رسیدن به کمال برای خشنودی پروردگارشان گام برداشتند.
وی بندگی خدا، اقامه نماز و زکات دادن در راه او را از مهمترین ویژگی های محسنین دانست و افزود: کسانی که نماز را به جا می آورند نمی توانند نسبت به بندگی و زکات در راه او بی تفاوت باشند.
وی تاکید کرد: در اموال نمازگزاران، حق مشخصی برای بندگانی است که از لحاظ آسیب های اجتماعی ضربه خورده اند و بی تفاوت نبودن به این وظیفه بی شک رضایت خداوندی را در بر خواهد داشت.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فرا رسیدن 20 و 22 اسفند ماه 95 ، روز راهیان نور و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا، افزود: زنده کسی است که مفید و موثر باشد و چه کسی از شهدا بابرکت تر برای نظام و انقلاب، پس باید همواره یاد و خاطره آنها زنده نگه داشته شود.
وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:« امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» گفت: در همین ارتباط احترام به خانواده این بزرگواران هم یک وظیفه اسلامی است.
وی با اشاره به 25 اسفند ماه سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه به دست نیروهای بعثی، این جنایت را امری ناجوانمردانه عنوان کرد که بیش از سه هزار نفر در آن کشته و 10 هزار نفر کشته شدند.
وی در ادامه 26 اسفندماه سالروز درگذشت سید احمد خمینی، یادگار امام (ره) را گرامی داشت و شخصیت ایشان را شخصیتی ذکر کرد که همواره ولایتمداری و جانبداری از ولایت، ویژگی این مرد بزرگ بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار