استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اصناف در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی بر عهده دارند، گفت: اصناف و مجامع امور صنفی در 38 سال گذشته تاکنون با حضور در تمامی عرصه ها و صحنه ها دارای جایگاه اجتماعی خوبی هستند.
کد خبر: ۳۹۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 10 March 2017
سید علی اکبر پرویزی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه ها و اصناف استان افزود: اصناف نمایندگان فروش صنایع هستند، هرچه گردش اقتصادی و داد و ستد بیشتر شود وضعیت صنایع نیز بدون شک بهبود می یابد.
وی مشکل جدی جامعه را شرایط مالی و اقتصادی دولت و مردم دانست و گفت: امید است با بهبود شرایط اقتصادی دولت، بتوان در زمینه حمایت از اصناف و صاحبان مشاغل در حوزه های مختلف گام های اساسی برداشت.
وی بیان کرد: دولت یازدهم برای کمک به اقشار مختلف جامعه، 100 هزار میلیارد ریال اعتبار با هدف پرداخت سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال به کسانی که از سال 80 به بعد تسهیلات دریافت کرده اند و موفق به پرداخت آن نشده اند در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: این امر کمک بسیار بزرگی به اقشار مختلف مردم است لذا از مسئولان درخواست می شود با اطلاع رسانی مناسب به بازاریان و اعضای اتحادیه ها، از این فرصت و ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند.
به گزارش ایرنا پرویزی با اشاره به مشکلات و مجامع امور صنفی اظهار کرد: مسئولان مربوط با احصا و اولویت بندی مشکلات اصناف نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.
وی عنوان کرد: به منظور حمایت از اصناف و بازاریان اجازه نخواهیم داد هیچ نمایشگاه بهاره و پاییزه ای بدون در نظر گرفتن اصناف و جلب نظر آنها در استان برگزار شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی نیز باید برنامه ریزی انجام شود و با نظارت متولیان امر، نمایشگاه های تخصصی به فروشگاه و محل فروش محصولات تبدیل نشود.
استاندار با تاکید بر انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر، اظهار کرد: در خصوص تامین زیرساخت های لازم برای شهرک صنوف آلاینده و انتقال واحدهای صنفی به آن مساعدت لازم از طریق استانداری انجام خواهد شد.
پرویزی در ادامه با اشاره به پدیده شوم قاچاق کالا و محصولات در بازار، افزود: با توجه به تاکید و پافشاری مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، باید برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان تلاش شود.
وی ادامه داد: قاچاق کالا علاوه بر کاهش رونق بازار سبب بیکاری و از دست رفتن فرصت های شغلی خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار