رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: هم اکنون این سازمان در 60 هزار مدرسه کشور که محل تعلیم و تربیت و شکوفایی آینده سازان این مرز و بوم است به صورت مستقیم فعالیت می کند و این نشان از اهمیت حضور بسیج در این مکان های مقدس است.
کد خبر: ۳۹۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 08 March 2017
علی صابر ماهانی، روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی یقینا زمینه ساز کل بسیج است، افزود: دانشجو، ارتشی، سپاهی و طلاب حوزه علمیه از همین مهد برمی خیزند و هر چه که در همین دوران برای بسیج هزینه کنیم سرمایه گذاری عظیمی برای آینده کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر به دنبال این باشیم که مسیر انقلاب را به خوبی به پیش ببریم، بی شک باید در انتقال درست و صحیح فرهنگ بسیجی گام برداریم و برای اینکه بخواهیم دانش آموز انقلابی تربیت کنیم باید در مدارس کار انقلابی کنیم.
 صابر ماهانی، افزود: فرزندان انقلاب در زمان هشت سال دفاع مقدس فرهنگی را از خود به یادگار گذاشته اند که امروز به وسیله معلمان و مربیان ما در سراسر کشور باید برای دانش آموزان بازگو شود.
وی در ادامه اظهار کرد: بسیجیان دانش آموز خراسان جنوبی جزو پیشتازان بسیجی در کشور هستند و امیدواریم که این روحیه همواره حفظ شود و روز به روز بر تعداد این مردان مخلص خدا افزوده شود.

** دوره دانش آموزی مهمترین دوران سازندگی است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم خطاب به مسئولان حاضر در این جلسه، تاکید کرد که دوره دانش آموزی مهمترین دوران سازندگی است و کسانی که نسبت به این مهم بی تفاوتند، درک درستی از این دوران ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، افزود: با توجه به اینکه خانواده هم نقش اساسی در سازندگی فرزندان دارد اما از بدو تولد تا دوران بلوغ تقریبا روندی یکنواخت را به پیش می برد اما زمانی که بلوغ دانش آموز در محیط آموزشی صورت می گیرد همانگونه که در وضعیت جسمانی وی تغییراتی ایجاد می شود، تحرک معنویات حق جویی و علم جویی چند برابر در او پدید می آید.
وی اظهار کرد: در این دوران معلمان و مربیان نقش بسیار اساسی را در شکل دهی روانی آنها می توانند داشته باشند و اگر بتوانند پاسخگوی نیاز های روانی دانش آموزان باشند کمک شایانی به آینده جامعه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، عنوان کرد: کار تربیتی باید اصولی انجام شود و باید سعی کنیم که کمبود های گذشته را تامین کنیم و دوباره تکرار نکنیم این در حالی است که در گذشته هر معلمی که از بقیه کلاس ها می ماند درس دینی را تدریس می کرد.
وی تاکید کرد: دوران دوران دانش آموزی بسیار دوران حساسی است و اگر نیاز های روانی دانش آموزان در این دوران حل نشود بی شک نخواهیم توانست موفق عمل کنیم.
به گفته وی دانش آموز با ورود به عرصه های بالاتری همچون دانشگاه، باید از مقدمات، کمبودی احساس نکند زیرا اگر مقدمات را به خوبی در دوران دانش آموزی درک نکرده باشد در این دوران به مشکل خواهد خورد.
وی در ادامه از متولیان امر در این زمینه درخواست کرد که از هیچ تلاشی در زمینه فرهنگ سازی مبانی دینی اسلامی در دوران دانش آموزی کوتاهی نکنند زیرا هر کوتاهی ممکن است آسیبی به جامعه وارد کند.
بسیج دانش آموزی 36 هزار شهید گلگون کفن را هدیه به نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد 380 شهید هدیه خراسان جنوبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار