رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه فرهنگ اسلامی جزو لاینفک زندگی مردم ایران است هنر در کشور باید ماهیتی اسلامی داشته باشد.
کد خبر: ۳۹۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 07 March 2017
مجید کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مردم ایران همواره اندیشه اسلامی را در فرهنگ خود عجین کرده اند و با این فرهنگ مانوس شده اند این در حالی است که نباید انتظار داشته باشیم هنر های غربی در بین این مردم اشاعه پیدا کند.
وی ادامه داد: مردمی که بیش از 50 درصد آنها جزو خانواده ایثارگران هستند بی شک تمایل به هنری خواهند داشت که فرهنگ ایثار و شهادت در آن نمایان شده باشد که مستند روایت فتح سید شهیدان اهل قلم « سید مرتضی آوینی» گواهی روشن بر این سخن است.
وی با اشاره به اینکه مستند روایت فتح یکی از بهترین های هنر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این شهید بزرگوار در این مستند جنگ را با اندیشه و ماهیت اسلامی اش به نمایش گذاشت و شاید یکی از کمیاب ترین مستند ها در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: به مناسبت ایام شهادت این شهید بزرگوار، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و موافقت هیات وزیران، این ایام به عنوان هفته انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و با توجه به اینکه این ایام در 19 فروردین 96 به مدت یک هفته مصادف با ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) شده است بی شک حال و هوای دیگری نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.
 کریمیان پرداختن به اندیشه و گفتمان هنر انقلاب اسلامی در این ایام را از مهمترین ویژگی های هفته انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: پرداختن به این مهم باعث ثبات هنر با فرهنگ اسلامی خواهد شد که متاسفانه گاهی اوقات تفکرات ایدئولوژیک اشتباهی در این زمینه به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه امروز در بخش های گوناگون هنر انقلاب اسلامی حمایت های ویژه ای از هنرمندان صورت می گیرد، افزود: حوزه هنری از هیچ تلاشی در راستای حمایت از هنرمندان اسلامی چشم پوشی نخواهد کرد و همواره حامی هنر انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی در ادامه ساخت موسیقی و تئاتر های ساخته شده در حوزه انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: اجرای هنرمندانه این آثار همواره تاثیر خوبی در حوزه هنر اسلامی در جامعه داشته است و مطمئنا این روند در آینده ای نه چندان دور در عرصه های بین المللی هم حرفی برای گفتن خواهد داشت.
از 19 فروردین ماه به مدت یک هفته همزمان با شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.
شهید سید مرتضی آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که پس از شهادت، مقام معظم رهبری وی را 'سید اهل قلم ' نامیدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار