معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی:
​​​​​​​معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افزایش ۱۰۰ درصدی گردشگران خارجی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 04 March 2017
مرتضی عربی اظهار داشت: سال جاری گردشگرانی از فرانسه, آلمان و تورهایی از اروپای شرقی به استان سفر کردند  که افزایش 100 درصدی گردشگران خارجی را در سال جاری داشتیم.
وی رشد گردشگران داخلی را هم 10 تا 15 درصد در سال جاری اعلام و تاکید کرد: قابلیت‌های مطلوب گردشگری در خراسان جنوبی  می‌تواند توجه تعداد زیادی از گردشگران خارجی را به خود جلب کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: ورود یک گردشگر برای 6 نفر اشتغال ایجاد می‌کند و معادل 15 بشکه نفت برای کشور عایدی دارد.
عربی افزود: بر این اساس گردشگری باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی گردشگری را دارای آثار اقتصادی مثبتی دانست و گفت: فردوس همواره به عنوان شهرستان نمونه و برتر در این زمینه مطرح بوده چون در مسیر تردد مسافران و گردشگران زیادی از استان‌های جنوبی به شمال شرق کشور و به ویژه مشهد مقدس واقع شده است که این مقوله اسکان مسافران و گردشگران درشهرستان را دو چندان می‌کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به ثبت جهانی شدن قنات بلده، ثبت جهانی نوروز را به عنوان یک برنامه چند ملیتی در یونسکو اقدامی مثبت دانست.
عربی تصریح کرد: در این راستا می‌توان در کشور روی آن مانور زیادی داد و بر این اساس باید نوروز را با مراسم آئینی به صورتی شاد و همراه با نشاط برگزار کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بر یک نگاه ویژه به زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان فردوس تاکید کرد و گفت: شهرستان فردوس در مسیر استان‌های جنوبی به مشهد الرضا (ع) وبالعکس واقع شده و نگاه یکسان در بحث گردشگری به همه شهرستان‌ها درست نیست.
وی بر رفع نواقص سال گذشته در بحث گردشگری تأکید کرد و ادامه داد: پارک گردشگری تون و نمایشگاه عرضه محصولات و صنایع دستی فردوس باید به صورت ویژه دیده شود و موسیقی محلی شهرستان برای مسافرین نوروز جلب توجه کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: باید یک برند شاخص گردشگری برای شهرستان فردوس تعریف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار