مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:
مدیرکل امورعشایر خراسان جنوبی از تولید ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن فرآورده دامی توسط عشایر استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 04 March 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،غلامرضا قوسی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران  گفت: عشایر خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن فرآورده دامی تولید کرده اند.
وی افزود این فرآورده ها شامل ۹ هزار تن شیر و فرآورده های لبنی، سه هزار و ۲۰۰ تن کرک، مو و پشم و پنج هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش تقریبی بیش از هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بوده است.
قوسی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه سال جاری بیان کرد: حمل بیش از ۱۳۰ هزار مترمکعب آب شرب انسان و دام در بین خانوارهای عشایری استان از جمله اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از بیش از ۳۰ هزار تن نهاده دامی شامل جو، کنسانتره و سبوس در بین خانوارهای عشایر توزیع شده است.
مدیرکل امورعشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری هشت هزار و ۵۰۰ تن جوی مدت دار در بین عشایر استان توزیع شده است، گفت: همچنین توزیع دو هزار و ۵۰۰ تن جوی مدت دار توسط شرکت های تعاونی عشایری شهرستان ها در حال انجام است.
قوسی با اشاره به برگزاری شورای عشایری خراسان جنوبی طی هفته گذشته، گفت: تأمین و اجرای شبکه آب شرب و بهداشتی کانون اسکان عشایر مهردشت شهرستان سربیشه و منطقه عشایری چاه مسافر شهرستان طبس از جمله مصوبات این شورا بوده است.
وی اولویت قرار دادن عشایر برای صدور مجوز حفر چاه های کشاورزی و تولیدات گلخانه ای و تأمین برق و روشنایی خانوارهای عشایری مستقر در محلات صعب العبور، کم جمعیت و پر هزینه برای اجرای خط انتقال برق از طریق واگذاری پنل های خورشیدی قابل حمل را از دیگر مصوبات این شورا دانست.
وی با شاره به اعتبارات مصوب اداره کل امور عشایر استان گفت: در سال جاری، ۴۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مختلف استانی برای ارائه خدمات مناسب به جامعه عشایری استان مصوب شد.
قوسی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ملی نیز تاکنون حدود ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های زیرساختی در مناطق عشایری استان مصوب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار