مدیرمسئول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی:
مدیرمسئول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی گفت: باید چهارچوبی برای انتخاب هیأت مدیره مطبوعات تعریف و اساسنامه‌ای نوشته شود تا افراد خبرنگار مسئولیت خانه مطبوعات را بر عهده گیرند.
کد خبر: ۳۸۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 04 March 2017
 حسین خسروی‌چاهک در خصوص برگزاری انتخابات خانه مطبوعات به صورت الکترونیکی و تاثیر این روش در شفاف‌سازی انتخابات گفت: جمع‌کردن اصحاب‌رسانه در یک ساعت خاص برای رای دادن کاری سختی بوده و استفاده از روش الکترونیکی از این جهت حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعریف خبرنگار و خبرنگاری تعداد خبرنگار در هر رسانه آن‌طور که باید شفاف نیست؛ لذا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از شفافیت انتخابات می‌کاهد و افرادی که خبرنگار فعال نیستند در انتخابات شرکت می‌کنند.
مدیرمسئول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در دوره‌های قبل انتخابات خانه مطبوعات افرادی انتخاب می‌شدند که در سمت‌های دیگر مشغول فعالیت بودند و به دلیل مشغله‌های شغلی خود آنطور که باید برای خبرنگاران استان کار انجام نمی‌شد.
خسروی‌چاهک با تاکید بر اینکه افرادی که خبرنگار نیستند نباید وارد خانه مطبوعات شوند، تصریح کرد: باید چهارچوبی برای انتخاب هیأت مدیره مطبوعات تعریف و اساسنامه‌ای نوشته شود تا افراد خبرنگار مسئولیت خانه مطبوعات را بر عهده بگیرند.
وی ادامه داد: باید نظارتی بر عملکرد خانه مطبوعات باشد تا در صورتی که مدیرعامل و هیئت‌مدیره کاری انجام ندهند اقدامات لازم برای فعالیت بهتر خانه مطبوعات انجام شود.
مدیرمسئول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر خانه مطبوعات استان دچار مرد‌گی شده و رسالت اصلی خود را آنطور که باید انجام نمی‌دهد و خبرنگاران استان نیز از عملکرد خانه مطبوعات راضی نیستند.
خسروی چاهک اظهارکرد: اگر شهید صارمی در 17 مرداد به شهادت نمی‌رسید وزارت فرهنگ و ارشاد همتی برای نام‌گذاری روز خبرنگار به کار نمی‌گرفت.
وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران، تصریح‌کرد: بیمه خبرنگاران، حقوق کم و عدم امنیت شغلی از مشکلات خبرنگاران استان بوده که تاکنون اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نشده است.
مدیرمسئول پایگاه خبری در خراسان‌جنوبی با اشاره به کمبود منابع، گفت: با وجود کمبود منابع باید تدابیر لازم انجام شود تا حق خبرنگاران اجحاف نشود.
خسروی‌چاهک خاطرنشان کرد: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و باید از مزایای این مشاغل بهره‌مند شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار