مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی:
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸ دفتر روانشناسی در استان فعال است گفت: آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۳۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 01 March 2017
 علی عرب‌نژاد  صبح امروز در دیدار با امام جمعه زیرکوه اظهار داشت: در بحث فرهنگسازی یکی از گروه‌ها و اقشار جامعه که می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد روحانیت است.
وی افزود: در جامعه امروزی موضوع آسیب های اجتماعی و پیشگیری مطرح بوده و نقش خانواده در سلامت جامعه وپیشگیری از آسیب‌ها موثر است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه می‌تواند بستر مناسب برای مطرح کردن مباحث مختلف مرتبط با پیشگیری از آسیب اجتماعی باشد زیرا کلام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی تکلیف کردند که ورود پیدا شود.
عرب‌نژاد افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و به نوعی بهزیستی هم مکلف شده است ورود پیدا کند و در مباحث طلاق،زنان سرپرست خانوار،ورود پیدا کند.
وی بیان داشت: یکی از مشکلات ما آسیب ها هستند،علاوه بر آن،معلولیت ها را داریم که با اجرای برخی برنامه هاوطرح‌ها ی پیشگیری توانسته ایم در بخش های پیشگیری معلولیت چشم،گوش و جسمی حرکتی موفقیت هایی داشته باشیم بنابر این نیازمند مساعدت روحانیون در فرهنگ‌سازی اقدامات پیشگیری هستیم تا بهزیستی بتواند با اجرای برخی برنامه ها معلولیت ها را ریشه کن کند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: یکی از طرح هایی که بهزیستی خراسان جنوبی دنبال می‌کند، مشاوره ژنتیک است زیرا بیشترین معلولیتها مادر زادی است اما با وجودپیشرفت علم تاکنون معلولیتها ی مادر زادی در جامعه زیاد است که بیشتر آن وراثتی است یا حول آسیب های زمان بارداری است.
عرب نژاد افزود:گاهی برخی مادرها در زمان بارداری ندانسته داروهایی مصرف می‌کنند که روی جنین تاثیر دارد و مشاوره ژنتیک قبل از بارداری و یا در حین بارداری باید انجام شود تا از تولد نوزاد معلول در جامعه جلوگیری شود..
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خیلی از باورهای غلط در تولد فرزند معلول نقش زیادی دارد،افزود: ازدواج های فامیلی،به ویژه دختر عمو، پسر عمو تاثیر زیادی در تولد فرزند معلول و دارای مشکل دارد.
وی از کاهش 20 درصدی آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: در حوزه تنها بخشی خدامت معلولان خدماتی تخصصی است وتلاش شده هم معلول وهم باور جامعه به نفع معلولان تغییر یابد تا توانمندی معلولان رشد کند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر 33 دفتر و مرکز مشاوره، 287مهد کودک فعال در خراسان جنوبی داریم و خوشبختانه اکنون در 4 شهرستان اسدیه، نهبندان، بیرجند و سربیشه به دفاتر ازدواج ابلاغ شده تا نامه مشاور نباشد عقدی انجام نشود که یک کاهش 20 درصدی را در آمار طلاق پیش بینی کرده ایم.
امام جمعه شهرستان زیرکوه نیز اظهار داشت: ما آمادگی داریم در مباحث مطرح شده در بهزیستی در تریبون های نماز جمعه و دیگر جلسات استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام مرتضایی‌نیا افزود: ما هر ماه جلسات مختلف روحانیت را داریم که در آن جلسات می‌توانیم از حضور شما مسئولان بهزیستی استفاده کنیم.
وی بیان داشت: کارهایی که بهزیستی در دست اجرا دارد،کارهایی خوب است و ما در بخشهای مختلف زیرکوه مواردی مانند طلاق، معضلات اخلاقی را دنبال کرده و رصد می‌کنیم.
امام جمعه شهرستان زیرکوه گفت: ما آمادگی داریم تا از ظرفیت روحانیت در بخش های مختلف پیشگیری، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی در زیرکوه اقدام کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار