رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تحقق ۸۷ درصدی اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت برای بخش کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 27 February 2017
هاشم ولی پور مطلق با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های مصوب در سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی در سال۹۳، اظهار داشت: در این ارتباط دو پروژه برای بخش کشاورزی در شورای اداری استان به تصویب رسید که  ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب از منابع آبی کشاورزی تا مزارع یکی از این پروژه ها بود.
وی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه، بیان کرد: طبق تعهد دولت مقرر شد که این اعتبار طی دو سال به استان اختصاص یابد که ۲۵میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به سال ۹۴ و ۲۵ میلیارد دیگر نیز در سال ۹۵ بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت در سال ۹۴ به ۵۰ درصد تعهد خود در این پروژه عمل کرده است، عنوان داشت: طبق تعهد دولت مقرر شده بود که ۲۵ میلیارد اعتبار در سال گذشته اختصاص یابد که این اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.
سه برابر تعهد دولت خطوط انتقال آب اجرا شد
ولی پور مطلق با اشاره به اینکه با این اعتبار باید ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان اجرا می شد که جهاد کشاورزی بسیار بیشتر از تعهد خود در این زمینه عمل کرده است، بیان داشت: در سال گذشته با مدیریت منابع بالغ بر ۸۹۹ کیلومتر خط انتقال آب در بخش کشاورزی اجرا شد که این میزان سه برابر میزان تعهد دولت در سال ۹۴ بوده است.
وی با بیان اینکه در منابع ملی ردیف بودجه ای برای انتقال آب نداریم به همین دلیل این موضوع در مصوبات سفر پیگیری و گنجانده شد تا بتوانیم بخشی از محدودیت های استان در این زمینه را جبران کنیم، افزود: تاکنون اعتبارات انتقال آب در بخش کشاورزی تنها از منابع استانی تامین شده که آن هم به دلیل محدودیت منابع بسیار ناچیز بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول ۲۰ سال قبل از سال ۹۳ تنها ۵۶۷ کیلومتر از محل منابع استانی خط انتقال آب در بخش کشاورزی استان اجرا شده است، بیان کرد: این نشان می دهد که تنها در سال گذشته ۱.۶ برابر متوسط سنوات گذشته در این زمینه کار شده است.

اجرای ۱۸۵۰ کیلومتر خط انتقال آب از محل اعتبارات سفر
ولی پور مطلق در ارتباط با ۵۰ درصد دیگر تعهد دولت در سال جاری نیز گفت: در حال حاضر توافقات اولیه برای ۲۸ میلیارد تومان با لحاظ تورم احتمالی در قیمت لوله و سایر مصالح مورد نیاز صورت گرفته که طبق قول های مساعد دولت این اعتبار تا پایان امسال یا ابتدای سال ۹۶ تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که با اختصاص این اعتبار ۹۵۰ کیلومتر دیگر خط انتقال آب در استان اجرا شود، بیان داشت:  در حال حاضر پیمانکاران این پروژه ها مشخص شده و به محض تخصیص نقدینگی عملیات اجرایی آغاز می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده این ۹۵۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شود، افزود: با این احتساب از محل مصوبات سفر یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال آب در بخش کشاورزی اجرا می شود که این میزان سه برابر تعهد دولت خواهد بود.
ولی پور مطلق همچنین به مصوبه سفر هیئت دولت به استان برای تجهیز و تکمیل ۱۸ مجتمع دامپروری و هشت مجتمع گلخانه ای اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که موافقتنامه آن امضا شده است.

تحقق ۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات سفر
وی اضافه کرد: در سال گذشته تخصیص ۳۰ درصدی این اعتبارات اعلام شد اما به دلیل محدودیت مالی دولت نقدینگی به استان اختصاص نیافته است اما با پیگیری های انجام شده این اعتبارات تا ابتدای سال آینده تخصیص خواهد یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تحقق ۸۷ درصدی اعتبارات سفر برای بخش کشاورزی خبر داد و گفت: مجموع مصوبات سفر هیئت دولت برای بخش کشاورزی ۶۱ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۳ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.
ولی پور مطلق اضافه کرد: در مورد مدیریت سیلاب نیز در سفر هیئت دولت از سوی جهاد کشاورزی طرحی ارائه شد و در وزارت جهاد کشاورزی نیز به تصویب رسید اما در مصوبات نهایی هیئت دولت اعلام نشده بود و تعهدی برای دولت ندارد.
وی تأکید کرد: با این وجود مجموعه استان برای تحقق این پروژه تمامی پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار