امام جمعه بیرجند:
امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ وحدت میان گروه های مختلف، گفت: با توجه به شرایط منطقه ای، جهانی و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت 96 ، همه باید برای حفظ اتحاد و یکپارچگی در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۸۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 24 February 2017
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی مسایل استان، افزود: نیروهای انقلابی و روحانیان معظم در یک خط برای حفظ ارزش ها و آرمان های شهدای والا مقام تلاش کنند.
وی اضافه کرد: هدف نیروهای پیرو ولی فقیه در خراسان جنوبی حفظ ارزشها و آمادگی برای حفاظت از ارزش های اسلامی، آرمان های امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و شهداست.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه گفت: برخی نگاه سطحی به مسایل دارند، در حالیکه امروز جریان تقابل و نفوذ در جامعه جدی و سازمان یافته است، برای انحراف اصول اقتصادی و فرهنگی جامعه تلاش می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به برخی مناظره ها میان افراد که آنها را دلسوزان انقلاب نامید ، یادآور شد: با ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در تقابل هستیم، و یکی از اهداف ما تحقق الگوی ایرانی اسلامی است و در چنین نشست هایی نباید اهداف جامعه اسلامی را به زیر سئوال برد.
رضایی بیرجندی در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی شعار نیست، بلکه هدف آن بین بردن اقتصاد نئولیبرالیسم است که در اعماق آن اندیشه خود را مورد سنجش قرار دهیم و فکر و اندیشه ما باید از سیره زندگانی ائمه اطهار گرفته شده باشد.
امام جمعه بیرجند در ادامه با بیان اینکه دشمن در تلاش است اتحاد مردم را از بین ببرد،
یادآور شد: هدف دشمن این است، ایران را به سوریه و لبنان تبدیل کند، مردم با اتحاد و یکپارچگی توانستند در 38سال گذشته تمام توطئه های دشمنان انقلاب و نظام را از میان ببرند.
وی همچنین تصریح کرد: مسئولان و روحانیان تلاش کنند، ایران با اندیشه، فکر ، قانون مداری و با حفظ محبت و همدلی اداره شود و زمینه های پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کنیم تا ایران اسلامی به قله رفیع ترقی و پیشرفت برسد.
رضایی گفت: اتحاد نیروهای انقلابی، ارزشی و ولایی برای پیشرفت، خنثی کردن توطئه های دشمنان ضروری است و یکپارچگی باید در اوج باشد و مردم هم باید حساس باشند و احساس مسئولیت کنند.
امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پنجشنبه هفته آینده گفت: آن بانوی بزرگ اسلام، الگوی ایثار، زیبایی و خوبی هاست و به عبارتی خاندان ایثار و ام ایثار است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه عظیم ایثار ، سی و ششمین منزل عرفان اسلامی را ایثار ذکر کرد و افزود: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود به عنوان بهترین ایثارگر ، با تقوا ترین فرزندان را تربیت کرد.
امام جمعه بیرجند در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: با فرزندان خود به گونه ای رفتار کنند، که الگوی آنها خاندان عصمت و طهارت باشد و کودک برای ایثارگر شدن باید شخصیت سالمی داشته باشد.
وی در ادامه به نقش تربیت کودکان در ایجاد جامعه شاد و سالم اشاره کرد و گفت: طبیعت کودک این گونه است با اندک محبت، دوستی و علاقه شاد می شود و با رعایت ارزش های اسلامی در تربیت کودک ، آنها در دوره سالخوردگی کمتر دچار افسردگی خواهند شد.
وی خواهان توجه والدین، مربیان واحدهای آموزشی و مهد کودک ها در تربیت کودکان به سیره ائمه معصومین شد و تصریح کرد: براساس علم روانشناسی، بچه ها پنج هوشی مدیریتی، عقلی، هیجان سیاسی، جسمی و معنوی دارند.
وی تاکید کرد: برای ترویج امر معنوی از دوران کودکی فرزندان خود را بیشتر با مسایل معنوی آشنا کنیم و بچه ها شجاع تربیت شوند، و نباید آنها را ترساند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: برخی برنامه های تلویزیونی مناسب کودکان نیست، کار فکری نمی شود، در حالی که در احادیث و روایات تاکید زیادی شده است به فرزندان خود محبت کنید و آنها را زیاد ببوسید.
رضایی گفت: با تربیت اسلامی انسان پیرو خدا می شود، آنها فقط جسم نیستند و برای خلیفه شدن خدا در زمین باید تربیت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار