مراسم اختتامیه پنجمین همایش کشوری "پژوهش در توسعه سلامت" با حضور پدر علم سم‌شناسی ایران و مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 23 February 2017
مهدی بلالی‌مود ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند اظهار داشت: این همایش در راستای طب سالمندان برگزار شده است.
وی افزود: در این راستا جوانان نیز باید توجه داشته باشند که با سلامت به دوران سالمندی برسند و به سلامت از آن دوران عبور کنند.
پدر علم سم‌شناسی ایران با بیان اینکه زندگی 3 بعد اساسی دارد بیان کرد: بعد نخست زندگی سلامت فردی است که‌ باید به آن توجه شود.
بلالی‌مود تصریح کرد: سلامت جسمی، روانی و اجتماعی از ابعاد مهم سلامت فردی است که‌ باید مورد توجه قرار بگیرد و سلامت آن نیز فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: باید با رژیم غذایی مناسب سلامت جسمی تأمین شود که‌ در این راستا سلامت روحی نیز تأمین می‌شود.
پدر علم سم‌شناسی ایران با بیان اینکه بعد خانواده دومین بعدی است که‌ باید با آنها ارتباط عاطفی برقرار شود یادآور شد: بعد سوم اصل زندگی کار است.
بلالی‌مود اظهار داشت: این 3 بعد زندگی مکمل یکدیگر هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جشنواره اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدمت 30 ساله باز هم بسیار عقب است بنابراین نباید گول این همایشها و بیمارستان ساختن‌ها را بخوریم چراکه هنوز در شأن دانشگاه 30 ساله نیستیم و نیازمند همدلی و تلاش هستیم.
کاظم قائمی از افتتاح دو پروژه بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی در دو سه روز آینده خبر داد و بیان کرد: در این راستا 3 شنبه آینده وزیر بهداشت برای پنجمین بار به بیرجند سفر خواهد کرد و تاکنون سفرهای ایشان دستاورد خوبی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی استان مستعدی است و استعدادهای بالقوه‌ای دارد اما استانی محروم است و باید از این استعدادها در راستای ارتقای سلامت استان استفاده کنیم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه یادآور شد: در این همایش 3 سخنران به عنوان سخنران برتر و 6 پوستر برگزیده شناخته شده است.
طوبی کاظمی افزود: 3 مجله عملی پژوهشی در دانشگاه بیرجند وجود دارد که از این تعداد یک مجله فارسی و 2 مجله انگلیسی است و برای بروز شدن مقالات نیازمند حمایت اساتید هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار