فرماندار نهبندان:
فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه باید برای ساماندهی سکونتگاه‌ها دست به دست هم دهیم چون مدیریت این حوزه تنها کار یک دستگاه نیست گفت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیاز به برنامه‌ریزی اجتماعی و فرهنگی دارد.
کد خبر: ۳۸۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 22 February 2017
 اصغر نظافت صبح امروز در جلسه فرهنگی اجتماعی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار داشت: در حال حاضر مسئله سکونتگاه‌های غیررسمی یک واقعیت است و باید با اتخاذ تدابیر منطقی در زمینه آن اقداماتی انجام شود و این اقدمات تنها برنامه‌ریزی کالبدی نباشد.
وی افزود: باید برای ساماندهی اجتماعی و فرهنگی در سکونتگاه‌های غیررسمی برنامه‌ریزی‌های اجتماعی صورت گیرد و مردم به صرف زندگی در این مناطق نباید از حداقل خدمات اجتماعی محروم شوند که در این صورت می‌تواند پیامدهای منفی برای جامعه داشته باشد.
فرماندار شهرستان نهبندان گفت: اساس هم‌اندیشی در این جلسات منحصر به ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و برقراری امنیت در برخی مناطق آسیب‌زا و جرم‌خیز در شهرستان نهبندان است که باید برای ساماندهی سکونتگاه‌ها دست به دست هم دهیم چون مدیریت این حوزه کار یک نهاد یک مسئول نیست.
نظافت افرود: علاوه بر دستگاه‌های متولی در قالب یک ستاد متشکل از دستگاه‌های اجرایی دیگر به این موضوعات باید پرداخته شود و در این راستا از توان و ظرفیت مردم محلی، معتمدان محله و شورا که از دل خود مردم هستند استفاده شود زیرا آنها بهتر از هر مدیر از درد جمعیتی که در سکونتگاه‌ها ساکن هستند باخبرند.
وی بیان کرد: باید برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی دست به دست هم بدهیم و اگر با مشکلاتی از جمله اجتماعی و فرهنگی با آن رو به ور هستیم باید زودتر به سراغ آن برویم چون در این صورت کار به جایی خواهد رسید که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود که در آن زمان اصلاح آن سخت می‌شود.
ساکنان مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی محروم‌ترین اقشار جامعه‌اند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: ساکنان مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی در واقع از محروم‌ترین اقشار جامعه شهری به شمار می‌آید و به اعتبار همین محرومیت شدید در برابر هر گونه آسیب اجتماعی و کالبدی بی‌دفاع هستند.
محمد بارانی افزود: سیاست بهزیستی از تشکیل پایگاه‌ها این است تا برای ساکنان این مناطق خدماتی از قبیل شناسایی مشکلات منطقه، ارائه خدمات مددکاری، مشاوره رایگان، ایجاد اشتغال، برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه انواع آسیب پیش‌روی خانواده و آموزش‌های مهارتی پرداخته شود و کمک هزینه تحصیلی با جذب مشارکت‌های مردمی باشد.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی نهبندان تاکنون برای خدمت رسانی به مردم منطقه صاحب‌الزمان 40 میلیون تومان در زمینه‌های پیشگیری از بازماندگی کودکان کمک کرده است اظهار داشت: ایجاد اشتغال، کمک هزینه جهیزیه و کمک هزینه تحصیلات از دیگر خدمات ارائه شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان گفت: یکی از معضلات جامعه امروزی آسیب‌های اجتماعی است که یکی از سیاست‌های بهزیستی پیشگیری از بروز این آسیب‌هاست و در این راستا با طرح ایجاد مراکز فوریت‌های اجتماعی و پایگاه‌های محلی گام‌های خوبی برداشته است.
بارانی با بیان اینکه  پایگاه خدمات اجتماعی محبان المهدی واقع در کوی صاحب الزمان با هدف توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.
وی با اشاره به سیاست پایگاه‌های خدمات اجتماعی اظهار داشت: گسترش روحیه خودباوری و خوداتکایی، اعتمادسازی در مناطق، حساس‌سازی مردم، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی، کاهش تصدی‌گری و ارتقای نقش تسهیلگری دولت، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی، همکاری و هماهنگی دورن بخشی و برون بخشی  است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار