رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند:
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه در شورای چهارم ۶۶۱ مصوبه داشتیم گفت: انتقال صنوف آلاینده و آسفالت مهرشهر مهم‌ترین درخواسته‌های مردم بیرجند است.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 20 February 2017
رضا زنگویی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تشکیل شوراهای شهر وروستا است که شوراها در واقع واگذاری امور به خود مردم است.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها از ابتدای تولد هر فرد تا پایان عمر به افراد در قالب‌های مختلف خدمات می‌دهند افزود: شوراها در این سال‌ها سیر تکاملی خوبی را پشت سر گذاشتند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: باید تلاش شود تا به مدیریت شهری واحد برسیم که امیدواریم در آینده محقق شود و در این راستا نیاز است تا سیری تکاملی طی شود.
زنگویی با بیان اینکه در شورای چهارم تعداد 205 جلسه برگزار کردیم افزود: در این مدت 661 مصوبه در حوزه‌های مختلف عمران، توسعه، پایداری شهری، خدمات، بهداشت شهری، بودجه عمومی، ورزشی، و هنری در کمیسیون‌های مختلف داشتیم.
وی اظهار داشت: در این دوره کمیسیوین 6 گانه خیلی فعال بوده  و تمامی امور کمیسیون‌های تخصصی  شورا و کمیسیون حقوقی در شورا شکل گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بودجه شهری نشأت گرفته از جیب مردم است و شهرستان بیرجند با توجه به شرایط خاص خود شاهد گردشگری زیادی نیست و بیشتر از جیب مردم بودجه تأمین می‌شود و در 2 سال گذشته تغییری در بودجه شهرداری بیرجند انجام نشده است.
زنگویی افزود: در کلان شهرها در شهرداری ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما آن چیزی که مد نظر ما است حداقل خدمات به مردم ارائه و با توجه به اینکه با مشکلاتی رو به رو هستیم تلاش شده فشار اقتصادی را بر دوش مردم افزایش ندهیم چون مردم در بیرجند مشکلات زیادی دارند به عنوان مثال بیشتر مشکلات مردم مهرشهر بیرجند در زمینه نبود آسفالت است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: در زمینه آسفالت شهرداری پیمانکار است و در مهرشهر بخش‌های مختلفی احداث شده اما زیرساخت کامل نشده و یکی از مشکلات شهرداری هم در این زمینه این است که آب و فاضلاب مدعی است تا وقتی طرح فاضلاب در مهرشهر تکمیل نشود شهرداری نمی‌تواند آسفالت معابر را آغاز کند.
زنگویی خطاب به نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از شما درخواست داریم تا در جلسات با بنیاد مسکن  و شهرسازی مباحث مطرح شود تا کمک شود هرچه زودتر بتوانیم مهرشهر را آسفالت کنیم.
وی افزود: از دیگر مشکلات مردم بیرجند به ویژه مردم ساکن در خیابان عدل وجود صنوف آلاینده است که  تاکنون در زمینه انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر اقدامات خوبی انجام شده و واگذاری‌ها صورت گرفته که امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرای این طرح باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار