طی مراسمی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه راسته بازار صنایع دستی بیرجند با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و هنرمندان در محل خانه اعتمادی‌نیا افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 08 February 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، پروژه راسته بازار صنایع دستی امروز  ( 20 بهمن) با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان و هنرمندان در محل خانه اعتمادی‌نیا در خیابان حیکم نزاری افتتاح شد.
عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این راسته بازار صنایع دستی را در شهرستان های دیگر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باغ جهانی اکبریه نیز بخش اعظم آن تبدیل به بازارچه دائمی صنایع دستی کردیم که جانمایی خواهد شد، افزود: در حال حاضر مجموع 80 رشته صنایع دستی در سطح خراسان جنوبی فعالی است که عمده این رشته ها در بیرجند داریم.
عباس زاده با اشاره به اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی قابلیت تبدیل شدن به قطب صنایع دستی در شرقی ترین استان را دارد، گفت: اگر باور داریم که اقتصاد مقاومتی این استان که سالهای خشکسالی پیاپی را به خود دیده است با رونق صنایع دستی محقق می شود باید حامی صنایع دستی و تولید داخلی، با رویکرد کیفی سازی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر به صنایع دستی و هنرهای سنتی خود به خصوص از طرف مردم توجه و افتخار نکنیم باید منتظر فروش اجناس خارجی با نازلترین کیفیت و قیمت که ویژه بازار های کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه تولید می شود، باشیم.
به گفته وی صنایع دستی می تواند با ایجاد رابطه ای پویا و خلاق بین طبیعت، انسان، فرهنگ و دانش، صنعت و علم با گردشگری جریان جدیدی را در آینده برای صنعت توریسم و توسعه پایدار اقتصادی ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار