حجت الاسلام لطفیان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: انجمن های اولیاء و مربیان در مدارس بهترین مکان برای آگاه سازی والدین نسبت به آسیب های مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 07 February 2017
 حجت الاسلام کاظم لطفیان امروز (۱۹ بهمن) در دهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند «کم همتی، نبود چاره اندیشی و ضعف در امور جلوی پیشرفت انسان را می گیرد».
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آسیب های اجتماعی بخصوص مواد مخدر گفت: باید فرهنگ سازی بیشتر نسبت به معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر و آسیب های آن در حاشیه شهر ها صورت گیرد.
وی افزود: انجمن های اولیاء و مربیان در مدارس بهترین مکان برای آگاه سازی والدین نسبت به آسیب های مواد مخدر است.
حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه 230 نفر از طلاب خواهر و برادر مشاوره و کمک آموزشی در سطح مدارس استان را انجام می دهند، عنوان کرد: 150 طلبه با همکاری بهزیستی در مهد کودک ها فعالیت های دینی و آگاهی بخشی انجام می دهند.
علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهارداشت: همه رسالت ما مبارزه با مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه مرزهای کشور ما از امنیت لازم و کافی برخوردار است، افزود: امروز حمل مواد مخدر متفاوت شده است.
زندی با اشاره به اینکه امروزه یکی از اقداماتی که در حوزه مواد مخدر انجام می شود مردمی کردن آن است، گفت: نشاط اجتماعی از مهمترین دلایلی است که افراد به مواد مخدر روی می آورند در صورتی که این نشاط باید بر اساس معیارهای اسلامی و دینی باشد.
محمدرضا نخعی پور کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر قبل از پیشگیری باید پیش بینی صورت گیرد، گفت: تهاجم مواد مخدر یک جنگ نامنظم است که برای مقابله با آن نیز باید اقداماتی مشابه همین جنگ انجام داد.


وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل ضعف ما در حوزه مقابله و پیشگیری با مواد مخدر، ستادی عمل کردن است، افزود: قریب ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری با ۲۵ هزار نفر عضو درسطح استان وجود دارد که پایگاه مناسبی برای آشناکردن نسل جوان با آسیب های حوزه مواد مخدر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار