سرپرست فرمانداری سربیشه:
سرپرست فرمانداری شهرستان سربیشه با بیان اینکه مجوز درمانگاه در بازارچه مرزی ماهیرود پیگیری شده و تاکنون اقداماتی انجام شد گفت: باید تعاونی‌های مرزنشین در شهرستان سربیشه تقویت شوند.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 21 January 2017
 محمدجواد فلاحی صبح امروز در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از بازارچه مرزی ماهیرود اظهار داشت: از زحماتی که تاکنون در بازارچه مرزی ماهیرود، پایانه و منقطه ویژه اقتصادی در ماهیرود انجام شده است قدردانی می‌کنیم و همواره دغدغه همه ما این است که استان خراسان جنوبی استانی محروم است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی که در این منطقه تاکنون انجام شده عمر زیادی ندارد افزود: اگر بازارچه مرزی را نسبت به چند سال گذشته مقایسه کنیم تاکنون کارهای زیادی در آن انجام شده که در این منطقه کار اقتصادی فوق‌العاده‌ای همراه با مدیریت جهادی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سربیشه گفت: تاکنون تلاش‌هایی که در این منطقه انجام شده سبب شده تا مرز ماهیرود به عنوان سومین مرز رسمی کشور در زمینه صادرات باشد و اگر چه بیش از 10 کیلومتر صف طولانی کامیون‌ها را داریم اما از اتفاقات رخ داده و شکوفایی منطقه خوشحالیم.

در احداث بازارچه مرزی ماهیرود بیش از 22 میلیارد تومان هزینه شد

فلاحی افزود: تاکنون اقداماتی در زمینه درمانگاه در بازارچه مرزی انجام شده و استاندار خراسان جنوبی در زمینه درآمد بازارچه که به خزانه می‌رود پیگیر است تا درآمد بازارچه نصیب استان شود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار بودجه اعتبارات استان خراسان جنوبی  در سال 96 دو برابر می‌شود.

وی اظهار داشت: در منطقه مرزی ماهیرود نگاه ملی نیاز است تا بخشی از درآمد خزانه به ما برگردد و باید تلاش شود که امر واردات در کنار صادرات انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سربیشه گفت: همه ما وضعیت دولت را می‌دانیم و باید تلاش کنیم تا نگاهمان حاکمیتی باشد و از طرفی تمام کسانی که درون یک جامعه کار می‌کنیم باید نگاهمان یک نگاه مدیریتی باشد.

استفاده از نیروی بومی در بازارچه مرزی ماهیرود دنبال می‌شود

فلاحی با بیان اینکه در دولت یازدهم در احداث بازارچه مرزی ماهیرود بیش از 22 میلیارد تومان هزینه شده است افزود: در نگاه اقتصاد مقاومتی یعنی باید بتوانیم مردم را وارد گود کنیم و مشکلات موجود باید از نظر اقتصادی، اخلاقی، برطرف و بیشتر کارهای بازارچه و مرز ماهیرود به مردم همین منطقه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مرزنشین شهرستان سربیشه باید تفویت شوند اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه از مرز به کل کشور بر می‌گردد و تاکنون سرازیر شدن سود حاصل از مشتقات نفتی را نداشته‌ایم که با تدبیر دولت تدبیر و امید این سود واریز می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سربیشه گفت: در بخش مرز ماهیرود هیچگاه نگاهمان  این نیست که برای انجام امور نیروی خارج از سربیشه و درح وارد شود اما مردم هم باید وارد گود شوند و در تمامی بخشها اعم از سرمایه‌گذاری دخیل شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار