نماینده بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس:
نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی وضعیت صنعت در بشرویه را نامناسب دانست و خواستار پیگیری بیشتر برای رونق در این زمینه شد.
کد خبر: ۳۶۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 20 January 2017
محمدرضا امیرحسنخانی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بشرویه با بیان اینکه شهرستان بشرویه دچار عقب ماندگی است گفت: این عقب ماندگی با شعار رفع نخواهد شد بلکه باید عمل داشته باشیم و از حاشیه ها دوری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر باید مسائلی که وفاق و وحدت به وجود می آورد را دنبال کنیم.

امیر حسنخانی گفت: بشرویه یکی از قطب های کشاورزی در سطح استان است و در این راستا آب زیادی استحصال می شود اما متاسفانه به میزان آب مصرفی، بازدهی مثبتی نداریم.

چشم انداز بشرویه را مشخص کنیم

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان اظهار داشت: باید چشم انداز بشرویه را مشخص کنیم و بدانیم بشرویه به چه سمتی می خواهد برود و در این راستا اطلاعات لازم در دست مدیران است که باید فرماندار شهرستان با برنامه ریزی این اقدامات را پیگیری کند.

وی گفت: برنامه ششم را تصویب کرده ایم و در شورای نگهبان است لذا باید این برنامه را مطالعه کنیم و قسمتی که با بشرویه مرتبط است را دنبال و ایده ها و نظرات منطبق با این برنامه را پیگیری کنیم.

امیرحسنخانی از پیگیری برای فرستادن گروه های زمین شناسی به شهرستان خبر داد و گفت: پس از بازدید این گروه، هم اکنون وظیفه ماست که ماحصل این سفر را دنبال کنیم.

وی بااشاره به سفر وزیر صنعت و معدن به حوزه انتخابیه خود بیان کرد: باید از هم اکنون برای حضور وزیران در بشرویه برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین از پیگیری مباحث مرتبط با گرفتن مالیات های بیشتر، علیرغم تنگناهای مردم به دلیل خشکسالی ها نیز خبرداد و افزود: در حال حاضر علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی نیز مشکلات را دوچندان کرده است.

نگاه ویژه ای در برنامه توسعه ششم به شهرهای کوچک شده است

امیرحسنخانی گفت: آمار سرمازدگی را در مجلس عنوان کردیم و خسارت سرمازدگی به سه شهرستان استان از جمله فردوس و سرایان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: برای تسهیلات ۱۰ ساله و پنج درصد سرمازدگی باید برنامه ریزی کنیم و تغییر الگوی آبیاری و روش کشت از مهم ترین پیشنهادات در این خصوص است.

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان بیان کرد: اعتباری برای خشکسالی در سطح استان دریافت کردیم که سهم بشرویه را نیز از آن اخذ کردیم.

امیرحسنخانی اظهار داشت: معمولا اعتبارات تملک دارایی را نمی توان نقد کرد اما این اعتبارات سرمازدگی و خشکسالی که اخذ می کنیم به طور کامل نقدی است و بشرویه می تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان گفت: در برنامه ششم توسعه موارد بسیاری مشاهده شده به خصوص که برای شهرهای کوچک نگاه ویژه ای در برنامه توسعه ششم شده است.

امیرحسنخانی گفت: در این برنامه یک رقم از ارزش افزوده را به شهرداری ها اختصاص داده ایم و سهم شهرهای کوچک را نیز به خوبی در نظر گرفته ایم.

قول پیگیری برای رفع مشکلات استخر و مرکز سالمندان شهرستان

وی خواستار الگو و برنامه دادن به کشاورزان شد و افزود: باید از این تسهیلات و نقدینگی به خوبی استفاده کرد که تغییر الگوی کشت برای محصولات پربازده می تواند پیشنهاد خوبی باشد تا ارزش افزوده بیشتری نیز عاید کشاورزان شود.

امیرحسنخانی ضمن دادن قول پیگیری برای رفع مشکلات استخر و مرکز سالمندان شهرستان، از اجرای آزمایشی خیریه توانمندسازی روستا در فردوس خبر داد و گفت: دو گروه دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اتاق بازرگانی در آینده ای نزدیک ایجاد می شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز از ورود نژاد بز سانن در منطقه خبر داد و گفت: در زمینه توسعه دام و تولیدات دامی می توان از این نژاد بهره کافی را برد.

امیرحسنخانی وضعیت صنعت در بشرویه را نامناسب دانست و خواستار پیگیری بیشتر برای رونق در این زمینه شد.

وی در خصوص بیمارستان در حال ساخت شهرستان نیز گفت: از هم اکنون باید پیگیر اخذ مجوز منابع و نیروی انسانی بیمارستان جدید شهرستان بشرویه باشیم.

نماینده مردم شهرستان های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان بیان کرد: در برنامه ششم برای ایثارگران تصمیمات خوبی گرفته شده است و مصوب کرده ایم تا کسانی که صورت حادثه دارند پنج درصد جانبازی دریافت کنند و کسانی که جبهه داشته ولی فاقد کار هستند حداقل دریافتی را اخذ کنند.

وی تاکید کرد: توقع دارم مدیران زمان بیشتری بگذارند چرا که ما به دلیل کمی بارندگی و خشکسالی در شرایط بحران هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار