به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه منطقه‌ای برای توانمندسازی سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر پنج استان به میزبانی خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 17 January 2017
علی زندی در بیرجند اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد، ائمه جمعه و افراد ذی‌نفوذ و تأثیرگذار در جامعه است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته همایشی در تهران در رابطه با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، تصریح کرد: در این همایش 14 سمن که در راستای مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند شرکت کردند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد استان که در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند دارای پتانسیل خوبی هستند بیانیه این همایش توسط یکی از این سمن‌های شرکت‌کننده استان در این همایش قرائت شد.

زندی افزود: در حال حاضر تعداد 59 سازمان مردم نهاد در استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی یکی از سیاست‌های دولت را توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: در این راستا در اوایل ماه جاری کارگاه منطقه‌ای برای توانمندسازی این سمن‌ها که در خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت می‌کنند به میزبانی خراسان جنوبی با حضور اساتید مجرب استان برگزار شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر عزم خود را جزم کرده تا رسالت خطیر مبارزه با مواد مخدر را به مردم واگذار کنند زیرا اعتقاد داریم هیچ نهاد و سازمانی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه به موفقیت برسد و تاکنون هر کاری به مردم واگذار شده نتیجه مثبتی به دنبال داشته است.

زندی گفت: هر چند در حوزه سمن‌هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند از نظر کمی در استان شاهد رشد فزاینده‌ای بوده‌ایم اما برابر با نظر کارشناسان فن این تعداد کفایت نمی‌کند و نیاز به افزایش بیشتری دارد.

وی با اشاره به موضوع صیانت از حقوق بهبودیافتگان که یکی از سیاست‌های دیگر ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: برخی از افراد معتاد به سبب گرفتاری در این پدیده شوم شغل و منبع درآمد خود را از دست داده‌اند بنابراین ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی می‌کند تا به معتادانی که بهبودیافته‌اند کمک کند تا دوباره به شغلشان باز گردند و یا حرفه‌ای را به آنها بیاموزد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و معاونان میراث فرهنگی استان برگزار تا پیرامون توانمندسازی روستاهای جامعه هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر و افراد بهبودیافته و یا در معرض خطر اعتیاد کمک شود، اضافه کرد: قرار است با مشارکت میراث فرهنگی استان در آینده‌ای نزدیک در این راستا گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

زندی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای کمک به افراد بهبودیافته و یا در معرض آسیب پدیده شوم اعتیاد از محل اعتبارات ستاد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه خیریه رسول اکرم(ص) اقدام به پرداخت تسهیلات به این گونه افراد کرده است، یادآور شد: در این زمینه 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده و تاکنون پنج نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار