مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه جوانان حضور سمن‌ها و جوان‌ها در استان کمرنگ است گفت: برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌‌ها باید به سمت اولویت‌های حوزه جوانان برود.
کد خبر: ۳۶۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 17 January 2017
 محمداسماعیل افضل‌پور در دیدار با سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر دولت حمایت‌های مطلوبی از فعالیت‌های جوانان به عمل می‌آورد اظهار داشت: سمت و مسیری این سرمایه‌گذاری از سوی دولت نه تنها دربخش اعتباری بلکه در بخش‌های مختلف، پیگیری مسائل جوانان و آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت جوانان، اشتغال و ازدواج نیز حرکت کرده است و نشانگر اهمیت و ارزش قائل شدند دولت در بخش جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار ما نیز از جوانان این است که پویاتر و فعال‌تر وارد شوند و در فعالیت‌های که وجود دارد شرکت کنند.

افضل‌پور بیان کرد: در حال حاضر با توجه به برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه جوانان حضور سمن‌ها و جوان‌ها در استان خیلی کمرنگ است که با توجه به هزینه‌های که در این بخش می‌شود، ناامیدکننده است.

وی افزود: در این راستا می‌طلبد در حوزه جوانان نیز یک اولویت‌بندی انجام شود تا برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها به سمت اولویت‌های حوزه جوانان برود تا مشارکت در این حوزه بیشتر و استفاده کافی از این برنامه‌ها برده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: از دیگر عوامل موثر در مشارکت جوانان این است که در زمینه اعتبارات و طرح‌های که اختصاص داده می‌شود سعی شود فعالیت‌ها تاثیرگذار و موثر باشد.

افضل‌پور با اشاره به مشاهد پراکنده‌کاری در فعالیت‌های بعضی سمن‌ها در حوزه جوانان بیان کرد: اگر سمن‌ها فعالیتشان را به سمت یک یا دوآیتم و حوزه متمرکز کند تاثیرگذارتر خواهد بود و جامعه بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما پراکنده‌کاری در حوزه سمن‌ها گاهی ممکن است ما را با آن اهدافی که داریم نرساند.

وی افزود: فعالیت‌های سمن‌ها در استان منسجم‌تر، با هدف و بهتر دنبال شود و متمرکز شود تا در آینده نویدبخش باشد که بتوانیم در حوزه جوانان کارهای خوبی انجام بدهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی  تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان تمام سعی خود را در راستای حمایت از فعالیت‌های سمن‌ها در حوزه جوانان انجام می‌دهد و تا جای که امکان دارد و اعتبارات اجازه می‌دهد در این حوزه و طرح‌های که داده می‌شود به ویژه طرح‌های اثرگذار و نتیجه بخش هزینه شود.

افضل‌پور با اشاره به ایجاد سمن سرای استان افزود: وزارت ورزش و جوانان در زمینه خانه جوانان پیگیر آن است که در استان‌ها راه‌اندازی شود و ما هم سعی داریم حتما این خانه جوان در استان راه‌اندازی شود که پیشنهادات مکان و اعتبارات آن به وزارت ورزش و جوانان داده شده و حتما این کار انجام خواهد شد تا سمن‌ها به صورت متمرکز در کنار هم فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

4 سمن در استان خراسان جنوبی در موضوع ورزش فعالیت می‌کنند

مشاور فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به انتخابات نخست دوره مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوان اظهار داشت: هدف از برگزاری این مجمع توسعه مشارکت توانمند اجتماعی جوانان با هدف تمرکز بر سمن‌های جوان، مشارکت در فرآیند تصمیم سازی در حوزه مربوط به جوانان در استان است.

مریم مهرور بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این مجمع افزایش تاثیرگذاری سمن‌های جوانان در عرصه‌های مختلف است که بعد از انتخاب اعضای مجمع استانی، منتخبین می‌تواند در مجمع ملی جوانان حضور پیدا کنند.

وی افزود: تعداد کل سمن‌های ورزش و جوانان در استان خراسان جنوبی 16 سمن است که 4 سمن در موضوع ورزشی در استان فعالیت می‌کنند.

مشاور فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: این سمن‌ها در استان در حوزه جوانان در زمینه برگزاری کارگاه‌های مختلف، همایش‌ها و جلسات تخصصی، سمن‌های علمی و پژوهشی، امور اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست، ازدواج و سایر موضوعات فعالیت می‌کنند.

در این جلسه بنا به نظر اعضا تاریخ برگزاری نخستین دوره مجمع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان 9 بهمن ما اعلام شد
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار