استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی در آگاهی بخشی مردم نسبت به حقوق شهروندی و نیز در کمک به مسئولان با مشکل و موانع اداری موثر است.
کد خبر: ۳۶۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 16 January 2017
 سید علی اکبر پرویزی روز دوشنبه در بازدید از تعدادی رسانه ها، افزود: اطلاع رسانی شفاف و به دور از مباحث حاشیه ای ، موجب آگاهی مردم با حقوق شهروندی خود و اطلاع مسئولان از برخی کاستی های اداری است.
وی با تاکید بر همکاری بیش از پیش مدیران با رسانه ها، گفت: مدیران با تقویت ارتباط خود با رسانه های استان ضمن انعکاس خدمات و اقدامات دولت در بخش های مختلف ، در صورت وجود مشکل و نارسایی موارد را نیز صادقانه با مردم درمیان بگذارند.
پرویزی حفظ و تقویت اعتماد عمومی را از دیگر وظایف رسانه ها عنوان کرد و افزود: مسئولان از دادن وعده هایی که امکان تحقق آنها در آینده وجود ندارد پرهیز کنند که این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی به نقش مهم رسانه ها در ارایه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: ارایه طرح های پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی ، فراوری محصول راهبردی کشاورزی ، برندسازی و ارتقای سطح کیفی این محصولات با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که وجود دارد آماده ارایه کمک های مالی هستیم.
پرویزی وجود برخی اختلاف نظرهای مسئولان در حوزه های سیاسی را طبیعی دانست و افزود: نباید دامنه اختلافات به جامعه کشیده شود که این امر نه تنها هیچ دستاوردی ندارد بلکه موجب هدر رفت منابع ، امکانات و اعتبار است و جز تشویش اذهان عمومی حاصل دیگری نخواهد داشت.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 90 درصد درخواست رسانه ها خواسته های مردمی است ، گفت: تلاش کردیم تا در حد امکانات اداری در اختیار به خواسته های مردم رسیدگی شود با توجه به اینکه درخواست ها نامحدود و اعتبار و امکانات دولتی محدود است باید با طبقه بندی مطالبات موارد را رسیدگی کرد.
وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید قدرت ریسک پذیری را داشته باشند، گفت: انجام برخی تخلف اداری با اختلاس، سوء استفاده و برخی ناهنجاری اداری متفاوت است.
پرویزی ادامه داد: در برخی مواقع به دلیل محدودیت های قانونی ، ارتکاب برخی تخلف خصوصا در حوزه مالی اجتناب ناپذیر است.
استاندار خراسان جنوبی به عنوان نمونه توضیح داد: در زمان وقوع بحران نمی توان منتظر ابلاغ اعتبار از مرکز بود در غیر این صورت خدمت رسانی به مردم دچار اختلال خواهد شد و خسارات فراوانی ممکن است از این طریق به جامعه و آسیب دیدگان وارد شود.
پرویزی ادامه داد: سوء استفاده های مالی، اختلاس و جرایمی از این قبیل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
وی در ادامه جابجایی مدیران و چرخش مدیریتی را لازمه تحرک اداری دانست و تصریح کرد: برخی افراد به محض انجام جابجایی در حوزه مدیران ، با نگاه های سیاسی آن را تجزیه و تحلیل می کنند و جامعه را دچار تشویش و نگرانی می کنند.
وی تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت را یکی از مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: در این زمینه اقداماتی در کوتاه مدت و اقداماتی در درازمدت در دست پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 380 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی شهری و روستایی تخصیص یافت، گفت: 300 میلیارد ریال در حوزه مدیریت بحران تخصیص داده شد که می تواند کمک شایان توجهی در این زمینه باشد.
وی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در حوزه مدیریت بحران تخصیص یافت ، ادامه داد: در جلسه اخیر هیات دولت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی با اولویت محصول زعفران و انار در شهرستان های فردوس،بشرویه و سرایان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان اقدامات بسیار مطلوبی انجام شد، افزود: تاکنون چندین میلیارد تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستانها شد و جذب اعتبار ادامه دارد؛ این در حالی است که در حوزه راه آهن نیز پیگیری و اقدام های بسیار مناسبی انجام شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری هایی انجام شده علاوه بر بودجه استانی 100 میلیارد ریال نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شد که می تواند کمک بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف باشد.
پرویزی احزاب و رسانه های مستقل را دو بال مهم در توسعه همه جانبه ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به فعالیت محدود احزاب در طول سال ، وجود رسانه های مختلف که با استقلال به فعالیت می پردازند بسیار لازم است.
وی به تقویت رسانه ها در بعد سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کرد و ادامه داد: تقویت و حمایت از رسانه های مکتوب و مجازی از دیگر برنامه هایی است که در اولویت کار دولت است که تاکنون اقدام بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده است.
وی انتقاد را لازمه کار رسانه ها دانست و تصریح کرد: رسانه ها ابزاری برای اصلاح امور هستند و به همان میزان که مستقل فعالیت کنند، بتوانند در فضایی آرام اقدام به اطلاع رسانی کند به همان میزان از بروز فساد و یا ایجاد زمینه های انحرافات اداری و کاری در بخش های مختلف کاسته خواهد شد.
وی افزود: رسانه ها می توانند صادقانه و به دور از برخوردهای سلیقه ای مشکل و نیازهای مردم را به مسئولان و خدمات انجام شده از سوی مسئولان را برای مردم بازگو کنند تا علاوه بر تقویت حس همدلی زمینه های تقویت انسجام اجتماعی نیز بیش از پیش فراهم گردد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای دوره ای از ایسنا، شبستان و روزنامه آوای خراسان جنوبی بازدید کرد و از خبرنگاران فعال این رسانه ها قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار