نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، در این مدت چه کاری برای حل مشکل جاده بیرجند -قائن انجام شده؟ و طی ۳ سال گذشته هم قول هایی مسئولین داده اند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 15 January 2017
آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (26 دی) در دیدار با امام جمعه، بخشدار و معتمدین آرین شهر با اشاره به مشکلات این شهر اظهار داشت: راهکار قانونی حل مشکلات آرین شهر این است که برای هر امری مسئولی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه قوای سه گانه هر کدام وظایفی دارند، گفت: اگر قوای سه گانه به وظایف خود عمل کنند هیچ کاری روی زمین باقی نخواهد ماند؛ برای حل هر مشکلی به مسئول قانونی آن مراجعه کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئله جاده بیرجند-قائن بسیار مهم است، تصریح کرد: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، در این مدت چه کاری برای حل مشکل جاده بیرجند -قائن انجام شده است و طی 3 سال گذشته نیز قول هایی مسئولین داده اند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.
آیت الله عبادی به مشکل واگذاری زمین به حوزه علمیه آرین شهر اشاره کرد و افزود: جای تعجب است که مسئولین مربوطه جهت واگذاری زمین به حوزه علمیه در شرایط فعلی به دنبال تعداد نفرات باشد! این چه فکری است که برای واگذاری این زمین، یک حوزه علمیه تازه تاسیس باید بیش از 30 طلبه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه انگلیس در یک بازه زمانی بدترین ستم را به کشور کرده است، ادامه داد: انگلیسی ها حوزه علمیه و مدارس ایران را بستند و آن قدر تبلیغ در آن زمان کرده بودند که مردم کتاب های دینی و علمی با ارزش را به عنوان کاغذ باطله می شناختند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه انگلیسی ها فرهنگ مکتوب کشورمان را نابود کردند، تصریح کرد: انگلیس مواد مخدر وارد کشور کرد و در زمان های قدیم رایگان در اختیار مردم ایران قرار می داد و در این کشور فساد بسیاری انجام دادند و نصف جمعیت ایران را چراغ خاموش از بین بردند.
آیت الله عبادی با بیان اینکه در آستانه ماه انقلاب هستیم، اظهار داشت: در بهمن 57 مردم، بیگانگان را از کشور بیرون کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس قوانین گرفته شده از دین، امور به دست مردم سپرده شد تا خودشان خدمت گذاران را انتخاب کنند؛ مردم باید حواسشان را در انتخاب این خدمت گذاران جمع کنند.
وی با اشاره به اینکه وقتی به احکام و قوانین اسلام عمل نکنیم چه اتفاقی می افتد، خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی به معنای واقعی مسلمان بودند بازیچه دست آمریکا و اسرائیل نمی شدند و داعش به وجود نمی آمد.

انتقاد مدیر حوزه علمیه آرین شهر از تعیین شرط برای واگذاری زمین به این نهاد
مدیر حوزه علمیه آرین شهردر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا یک زمین ۵ هزار متری به حوزه علمیه ‌آرین شهر واگذار شود، گفت: اما واگذاری این زمین را مشروط به جذب ۳۰ طلبه کرده اند.
حجت الاسلام جواد زاهد بیان داشت: حوزه علمیه آرین شهر به کمک های مادی و معنوی نیازمند است و باید بیشتر به آن رسیدگی و توجه شود.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا یک زمین 5 هزار متری به حوزه علمیه واگذار شود، گفت: اما این زمین واگذار نگردیده است به این دلیل که شرط واگذاری این زمین به حوزه علمیه آرین شهر دارا بودن بیش از 30 طلبه است، نباید چنین انتظاری از یک حوزه تازه تاسیس داشت. حجت الاسلام حسن رضا فرحبخش امام جمعه آرین شهر هم در این دیدار اظهار داشت: بخش آرین شهر روستاهای بسیار با پراکندگی زیاد دارد.
وی با بیان اینکه روحانیون اندکی در آرین شهر حضور دارند، تصریح کرد: نیازمند همکاری تمامی ارگان های فرهنگی هستیم تا بتوانیم از حضور تعداد بیشتری از روحانیون در روستاها و آرین شهر بهره مند شویم.
امام جمعه آرین شهر با اشاره به مشکل جاده بیرجند- قائن گفت: در 7 ماه گذشته شاهد حوادث بسیاری در این جاده در بخش آرین شهر بوده ایم که می طلبد مسئولین توجه ویژه ای به این مشکل داشته باشند.
حجت الاسلام فرحبخش با توجه به اینکه برخی از مدارس آرین شهر فاقد نمازخانه هستند، افزود: دانش آموزان این مدارس در حیاط مدرسه به اقامه نماز می پردازند، از آموزش و پرورش و خیرین درخواست داریم تا برای ساخت نمازخانه در این مدارس اقدام کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی در خصوص دانش آموزان تزکیه است، اظهار کرد: ابتدا باید به مسئله تزکیه دانش آموزان بپردازیم سپس تعلیم را در دستور کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار