فقدان آیت‌الله هاشمی شوک بزرگی برای ملت ایران است
امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه رسالت آیت‌الله رفسنجانی در امور کشوری بر پایه تقویت و حفظ وحدت امت اسلامی استوار بود گفت: فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شوک بزرگ برای ملت ایران است.
کد خبر: ۳۵۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 11 January 2017
 مولوی سیداحمد عبداللهی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد محمدرسول‌الله (ص) اسدیه فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یک شوک بزرگ برای ملت ایران خواند و اظهار داشت: همه ما در غم این فقدان عظیم به سر می‌بریم و این درد بزرگی است که جامعه اسلامی ما را سخت مکدر ساخته است.

وی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: محبوبیت ایشان در میان اهل‌سنت بر کسی پوشیده نیست چرا که وی همواره با مناطق اهل‌سنت در ارتباط تنگاتنگ بود و نسبت به امورشان احساس وظیفه می‌کرد و رسالت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امور کشوری بر پایه تقویت در بین امت اسلامی استوار بود و خدمات این چهره برتر دینی – سیاسی هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زلزله 76 مناطق آواز و گزیک گفت: حضور به موقع شخصیت بزرگی مثل ایشان در آن شرایط بحرانی و حساس باعث دلگرمی همه مردم شد و روند اجرای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی سرعت بهتری گرفت.

کارهای علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محدود به داخل کشور نبود

امام جمعه درمیان نیز در این مراسم اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی دانشمند و باهوش بود که سابقه‌ای موفق در عرصه مبارزات علیه طاغوت به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شجاعانه در مقابل تکبر و تحجر در کنار امام و رهبری ایستادگی کرد افزود: ایشان که به سردار سازندگی ایران و امیرکبیر بزرگ معروف بود تا آخرین روز عمر پربار خود با شور و نشاط همیشگی در سنگر خدمت و مصلحت اسلام و انقلاب حضور یافت و در شام شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) به معبود خود پیوست.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردی صبور بود که وفاداری او آن طور که انتظار می‌رفت در پیام تسلیت مقام معظم رهبری به زیبایی نمایانگر شد مردی که در طول دروان زندگی انقلابی خود با آموزش و اعزام طیف جدیدی از مدیران کارآزموده در سنگرهای گوناگون اعم از اداری، امنیتی، سازندگی و سیاسی رسالت خود را به انقلاب ایفا کرد.

امام جمعه درمیان بیان کرد: کارهای علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محدود به داخل کشور نبود بلکه در زمینه فلسطین کتب زیادی را ترجمه کرد و این تالیف ارزشمند از آن جهت جایگاه مهمی دارد که پژوهشگر را به 17 تفسیر و ترجمه دیگر راهنمایی می‌کند که برای پژوهشگران و محققان مفید است.

حسینی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از پایه‌های انقلاب بود که در تدوین انقلاب و بعد از انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

وی اظهار داشت: این عالم ربانی یار دیرین امام و رهبری بود که انقلاب از آغاز با نام او پیوند خورد و تلاش‌های دلسوزانه او در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مجد و عظمت ایران اسلامی همواره در تاریخ ایران خواهد درخشید
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار