رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی بیرجند خواستار تأمین اعتبار برای ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک استان شد و گفت: این مرکز یکی از ضروریات برای خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۳۵۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 11 January 2017
 محسن احتشام در جمع اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند با معاونت امور استان های اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: عدم پرداخت مشوق های صادراتی انگیزه تولیدکنندگان را کاهش داده است.

وی با اشاره به صدور کارت بازرگانی بیان کرد: جوان بودن تجار خراسان جنوبی، سخت گیری های ادارات دولتی اعم از تامین اجتماعی و امور دارایی و عدم پرداخت جوایز صادراتی انگیزه تولیدکنندگان را برای تمدید کارت های بازرگانی کاهش داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه داد: اغلب صادرکننده ها و تجار خراسان جنوبی افرادی جوان بوده و قدرت ریسک برای ورود به بازارهای جهانی را ندارند.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی برای تجار خبر داد و اظهار کرد: در بخش آموزش برای آشنایی تجار با کارت های بازرگانی اقدامات خوبی انجام شده است.

احتشام با بیان اینکه همچنین در نمایشگاه های بزرگ از جمله کابل، هرات شرکت کردیم، افزود: این اقدامات با هدف بازار سازی، کمک به توسعه صادرات و انگیزه کسب و کار در تجارت انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تجارت الکترونیک، گفت: برخی از تجار در مرز کار می کنند و برای بخش های الکترونیکی و کامپیوتری خود دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: در این راستا اتاق بازرگانی بیرجند زمینه لازم برای آن دسته از افرادی که توانایی انجام تجارت الکترونیک را دارند را فراهم کرده و کمک های سطحی به آن ها می دهد.

احتشام با ابراز خرسندی از فعالیت همکاران اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: خوشبختانه فضای همدلی و همکاری خوبی در این اتاق حاکم است.

وی تعامل اتاق بازرگانی بیرجند را الگویی مناسب معرفی کرد و افزود: اگر اتاق ها نقش خود را دقیق ایفا کنند بسیاری از افراط ها بر طرف می شود.

احتشام ادامه داد: همچنین کمیسیون های حوزه کشاورزی و صنعت و شورای گفت و گو برای حل مشکلات فعالان اقتصادی به صورت مداوم برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خواستار تأمین اعتبار برای ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک استان شد و گفت: این مرکز یکی از ضروریات برای خراسان جنوبی است.

احتشام بیان کرد: استان های محرومی نظیر خراسان جنوبی که دارای فقر زیرساختی هستند بیش از سایر استان ها نیازمند ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار