معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خبر داد:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری اولین کنگره ملی- استانی شهدا در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کنگره در نیمه دوم مهر ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد
کد خبر: ۳۵۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 09 January 2017
صفر علی اسماعیلی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و درگذشت آیت الله رفسنجانی اظهار کرد: اولین کنگره شهدا در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره ساختاری شامل شورای سیاست گذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده است، افزود: اولین جلسه این شورا برگزار و کلیات کنگره نیز در آن مطرح شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تعیین سیاست‌های اهداف کلان، راهبردها و اهداف عملیاتی از وظایف پیش بینی شده برای کنگره است، گفت: همچنین ستادی تحت عنوان ستاد اجرایی کنگره در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی کنگره از پنج کارگروه اقشار، پشتیبانی و برنامه ریزی، فرهنگ و اجتماعی و تبلیغات، حفظ آثار و ادبیات و رسانه‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: ۲۳ کمیته نیز زیر مجموعه پنج کارگروه فعالیت خواهند داشت.

اسماعیلی ادامه داد: برنامه ریزی برای اجرا، استفاده از ظرفیت و توان استان و به کارگیری مقدورات استان از جمله وظایف ستاد اجرایی کنگره برا برگزاری هرچه بهتر این کنگره است.

برگزاری بیش از ۳۱۷ یادواره شهدا از ابتدای سال جاری تا کنون

وی با بیان اینکه هر ساله چهار استان مسئولیت برگزاری کنگره شهدا را بر عهده دارند، افزود: اولین کنگره ملی- استانی شهدا نیز در ایتان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در استان، تصریح کرد: طی چند سال اخیر یادواره‌های متعدد و بسیاری از جمله یادواره شهدای پایگاهی، یادواره‌های حوزه‌ای و یادواره‌های شهرستانی در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تعداد یادواره‌های اجرا شده در سال ۹۳ بیش از ۲۱۷ یادواره بوده است، عنوان کرد: ۳۳۴ یادوراه در سال ۹۴ و ۳۱۷ یادواره نیز از ابتدای سال ۹۵ تا کنون در استان برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بیشترین حجم یادواره‌های اجرا شده در بخش پایگاهی بوده است، گفت: بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان در این یادواره‌ها از قشر نوجوانان و جوانان هستند.

 وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد هزینه‌های برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح محلات بر عهده خود مردم بوده است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که ارزش انعکاس زیادی دارد برگزاری یادواره‌های شهدا است چراکه همه ما نیاز به استفاده هر چه بیشتر از فرهنگ جهاد و شهادت داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۱۴ پرونده شهید در استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت زندگی خانواد های شهدا پرونده‌های برخی از شهدای استان در دیگر شهرستان‌های کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار