معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از راه اندازی موزه عروسک در استان خبر داد و گفت: این موزه تا پایان سال جاری در باغ اکبریه بیرجند برپا خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 08 January 2017

علی شریعتی منش بعد از ظهر یکشنبه در سومین کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت های ناکارآمد ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مهاجرت در روستاها خشکسالی و نبود آب در روستاها است.

وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان یکی از نخستین کارها این است که آب مورد نیاز آن ها فراهم شود، بیان کرد: در این راستا احیا و مرمت قنوات روستاها یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی به ثبت ۱۱ قنات کشور در فهرست آثار جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از این قنوات مربوط به خراسان جنوبی بوده که نشان از قدمت و اهمیت قنوات در استان دارد.

شریعتی منش با بیان اینکه میراث فرهنگی تاکنون در حوزه رونق صنایع دستی در روستاها کارهای زیادی انجام داده است، عنوان داشت: جاجیم بافی، گلیم بافی، حوله بافی و فرش بافی از جمله صنایعی بوده اند که طی سنوات گذشته در روستاها احیا شده اند و در نگهداشت جمعیت و ایجاد درآمد برای روستاییان نقش بسزایی نیز داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت عروسک های سربیشه در فهرست آثار ملی کشور برای نخستین بار صورت گرفته است، بیان کرد: اجرای طرح ترسیب کرین در روستاهای سربیشه یکی از طرح های موفق برای نگهداشت جمعیت بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از راه اندازی موزه عروسک در استان خبر داد و گفت: این موزه تا پایان سال جاری در باغ اکبریه بیرجند برپا خواهد شد.

شریعتی منش، رونق گردشگری را یکی دیگر از راه های مقابله با مهاجرت از روستاها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان ایجاد هتل در روستاها وجود ندارد می توان از بحث های بومگردی برای رونق گردشگری در روستاها استفاده کرد تا از این طریق زمینه اشتغال روستاییان نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: برای راه اندازی واحدهای بومگردی تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می شود که روستاییان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار