دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت : ۸۰ واحد درمانی اعتیاد در استان فعالیت دارند که شامل خدمات درمانی سرپایی، درمان با متادون و غیره است.
کد خبر: ۳۵۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 08 January 2017
علی زندی بعد از ظهر امروز در جمع شوراها و دهیاران شهرستان درمیان با تاکید بر اهمیت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و صیانت از حقوق بهبود یافتگان از اعتیاد اظهار داشت: گذشته از تعامل نهادهای متولی، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، حضور گسترده خانواده ها و نیز همکاری معتاد در این ارتباط ضروری است.

وی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر مهم‌ترین سیاست دولت اجتماعی شدن مبارزه با مواد افیونی و صیانت از حقوق افراد بهبود یافته از اعتیاد در اجتماع است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی یادآور شد: دولت مبارزه با این پدیده شوم را با جهاد مردمی و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) انجام می‌دهد.

زندی ادامه داد: دولت به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و توامندی‌های امامان جمعه، سمن‌ها ،بسیج و افراد صاحب نفوذ برای مبارزه با پدیده مواد مخدر است.

وی افزود: 80 مرکز درمانی در خراسان جنوبی فعالیت دارد که شامل واحدهای درمانی سرپایی ،متادون درمانی و .. هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه 10 هزار و 500 نفر معتاد در این مرکز در حال درمان هستند اظهار داشت : تمام آمار و اطلاعات این افراد محرمانه است و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تکلیف کرده است کسی که اعتیاد دارد  به این مراکز مراجعه و کارت مخصوص درمان دریافت کند.

زندی خاطرنشان کرد : مبالغی که در این مراکز برای درمان دریافت می‌شود به ازای هر نفر 6 میلیون و 400 هزار ریال است و این مبلغ به کمپ‌ها به‌ویژه کمپ درمان زنان اعلام شد.

وی اذعان داشت: از فروردین 95 تا پایان آبان، 22 هزار و 142 کیلوگرم انواع مخدر در استان توسط مجموعه نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و اطلاعات کشف شده که 19 هزارو 384 کیلوگرم از کشفیات مربوز به فعالیت نیروی انتظامی استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی گفت: کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته که بیانگر قاطعیت دستگاههای مقابله‌ای استان در این ارتباط است.

زندی تعداد دستگیر شدگان را 3 هزار و 516 نفر ذکر کرد و گفت : در این مدت 18 هزار و 570 کیلوگرم تریاک، هزار و 848کیلوگرم حشیش ،677 کیلوگرم مرفین و پنج کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: تاکنون 97 نفر از فرزندان خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر جان خود را نثار کرده‌اند و 85 نفر نیز جانباز شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار