استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی افراد به بهانه انتقاد به دنبال تخریب و تضعیف دولت هستند و تضعیف دولت به معنای تخریب پایه های اعتماد عمومی است.
کد خبر: ۳۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 08 January 2017
سید علی اکبر پرویزی در شورای اداری شهرستان افزود: تخریب دولت تخریب یکی از مهم ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی اظهار کرد: اگر دولت تضعیف شود، قطعا پایه های اعتماد عمومی نیز تضعیف خواهد شد که این امر به هیچ وجه شایسته نظام نیست.
وی به نزدیکی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 96، اشاره کرد و افزود: برخی به بهانه انتقاد، کارهایی که صورت می گیرد یا به هر دلیلی امکان انجام آن نیست به مقاصد سیاسی ارتباط می دهند و از آن برداشت منفی سیاسی به نفع خود می کنند.
پرویزی ادامه داد: امروز کلید واژه هایی همچون رانت، فساد، تخلف و ... بیشترین کاربرد را در ادبیات کسانی دارد که تلاش می کنند با ژستی منتقدانه تمام اقدامات دولت را به باد انتقاد بگیرند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر خدمات مناسبی را در حوزه های مختلف انجام داده است.
پرویزی یادآور شد: برخی انتظار دارند، دولت تمام مشکل 37 سال گذشته را در مدت کوتاهی رفع کند، در حالی که بسیاری این مشکلات محصول تصمیم گیری ها و تصمیم سازی است که در سال های گذشته و در دولت های مختلف صورت گرفته ، امروز نمود ظاهری آن به عنوان یک دغدغه مطرح است.
وی بیکاری جوانان را یکی از دغدغه های کلان نظام عنوان کرد و افزود: تعداد افراد جویای کار که شمار آنها نیز قابل توجه است، آماده ورود به بازار کار هستند،قطعا ایجاد فضای مناسب شغلی برای همه آنها با تکیه صرف بر اعتبار دولتی و نیز اقدام هایی که در حوزه دولت به تنهایی انجام می شود، امکان پذیر نخواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی یکی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال است، همه باید تلاش کنیم تا زمینه حضور سرمایه گذاران بیش از پیش فراهم شود، در غیر این صورت نخواهیم توانست به توفیق مورد نظر دست پیدا کنیم.
پرویزی در ادامه به موفقیت دولت در توافق هسته ای اشاره کرد و افزود: توفقی که در این زمینه به دست آمد قطعا در بهبود فضای سرمایه گذاری خارجی کمک قابل توجهی بود، متاسفانه برخی، برجام را بهانه ای برای افترا به دولت و بدنام کردن مسئولان مربوط در این زمینه قرار دادند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز کسانی که خود مسبب ایجاد برخی مشکل زیرساختی در کشور شدند، به جای اینکه در محضر مردم پاسخگو باشند، خود در مقام سئوال کننده برآمده و به دولت انتقاد می کنند.
پرویزی با بیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید میراث دار مشکل برجای مانده از گذشته در حوزه های مختلف است، افزود: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه، تبلیغ امید به آینده و ایجاد آرامش در اجتماع است و رسانه ها، مسئولان و نخبگان در حوزه های مختلف، باید با پرهیز از حاشیه سازی و ورود به درگیری های سیاسی و جناحی، کمک کنند تا از وضعیت فعلی خارج شویم و بتوانیم برای ایجاد آرامش در جامعه گام های جدی تری برداریم.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه به اقدام دولت یازدهم در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز به فروش می رسد.
وی یادآور شد: این در حالی است که فروش 500 هزار بشکه فرآورده نفتی از دیگر اقدام دولت در این زمینه است که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.
پرویزی ادامه داد: در حال حاضر با اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته تولید گاز کشور نیز حدود 2 برابر افزایش یافته است.
وی به اقدام دولت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: با وجود 18سال خشکسالی ، دولت در سال جاری حدود 12 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری کرد و میزان ذخیره گندم به بیش از یک سال رسیده است .
استاندار خراسان جنوبی افزود: با پیگیری های انجام شده در یک ماهه اخیر یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سرمازدگی و آفت زدگی و 300 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های بخش مدیریت بحران، از محل بودجه ملی برای استان اخذ شد.
پرویزی، به اقدامات دولت در حوزه بهسازی روستاها و نیز راه های اصلی و فرعی اشاره کرد و افزود: اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول نظام سلامت به رغم تمامی تنگناهای مالی و اعتباری، بی نظیر است.
وی ایجاد مجتمع های آبرسانی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بحث توسعه آبیاری نوین و توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به پتانسیل کشاورزی منطقه آماده کمک و مساعدت هستیم.
وی اضافه کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های بسیار مناسبی در بخش صنایع معدنی از جمله سنگ های تزیینی و قیمتی دارد، توجه به آنها می تواند زمینه های اشتغال را در منطقه فراهم کند.
پرویزی یادآور شد: خراسان جنوبی منطقه ای با ذخایر غنی معدنی است و برای اولین بار در دولت یازدهم، 110 هزار کیلومتر خط پروازی ژئوفیزیک هوایی برای کشف ذخایر معدنی استان صورت گرفت تا نقشه های معدنی احصاء و در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار گیرد.
پرویزی، به مطالبات شهرداریها از دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: شهرداران با برقرار تعامل با مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کنند و در صورت حصول نشدن نتیجه مناسب، آن را با مستندات لازم به استانداری اعلام تا از اعتبار استانی دستگاه های اجرایی کسر و به حساب شهرداری ها واریز شود.
شهر سرایان در 165کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار