معاون اول رئیس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان و استاندار خراسان جنوبی؛
معاون اول رئیس جمهور گفت: با تکیه صرف بر بودجه‌ها و اعتبارات دولتی ایجاد خطوط ریلی سال‌های متمادی به طول خواهد انجامید پس باید با استفاده از توان بخش خصوصی این طرح‌ها را با سرعت هر چه بیشتر به مرحله اجرا رساند.
کد خبر: ۳۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 04 January 2017
استاندار خراسان جنوبی و مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به مرز مشترک استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان به عنوان یک ظرفیت مناسب و مهم به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش تجارت مرزی اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی از ظرفیت‌های متعددی برای توسعه و رفع محرومیت برخوردار است.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه باید پذیرفت که کشور با خشکسالی جدی روبه‌رو است گفت: در این شرایط استانی همچون خراسان جنوبی که با کمبود جدی آب روبه‌رو است نباید به توسعه کشاورزی به عنوان محور توسعه نگاه کند.

وی با بیان اینکه راه آهن یکی از مهم‌ترین نیازها و زیرساخت‌ها برای توسعه حمل و نقل است ادامه داد: با تکیه صرف بر بودجه‌ها و اعتبارات دولتی، ایجاد خطوط ریلی سال‌های متمادی به طول خواهد انجامید از این رو باید با استفاده از توان بخش خصوصی و پیمانکاران مجرب و دارای توانمندی مالی و قدرت اجرایی مناسب، این طرح‌ها را با سرعت هرچه بیشتر به مرحله اجرا رساند.

معاون اول رئیس جمهور به ظرفیت‌های معدنی استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها نیز می‌تواند نقش موثری در توسعه این استان ایفا کند.

جهانگیری تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معدنی خراسان جنوبی می‌تواند منجر به تحول و اشتغال‌زایی فراوانی در سطح استان شود.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به تامین آب شرب مردم سراسر کشور گفت: این موضوع از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است.

معاون اول رئیس جمهور از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست جلسه ویژه‌ای برای روستاهای استان خراسان جنوبی برگزار و برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در این روستاها برنامه‌ریزی جامعی صورت دهد تا منجر به بهبود وضعیت معیشتی مردم این روستاها شود.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت استان و اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف ارائه کرد و گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی در دست مطالعه است و در زمینه مقابله با کمبود منابع آب نیز اقداماتی همچون اجرای طرح های آبیای تحت فشار در دست اجرا است.
 
نمایندگان مردم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز هر یک گزارشی از وضعیت استان ارائه و با بیان اینکه کم آبی و خشکسالی، عدم برخورداری از راه‌آهن، پایین بودن درآمد سرانه و محرومیت‌هایی از این دست تثبیت جمعیت در روستاهای استان را در معرض تهدید قرار داده است خواستار توجه ویژه دولت برای رفع محرومیت‌ها در این استان شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار