مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت:طی مراسمی از 14 روحانی خدوم استان خراسان جنوبی تحت عنوان تجلیل از منادیان هدایت در 23 دی ماه با حضور رئیس ستاد عالی کانون های مساجدکشور برگزار می شود.
کد خبر: ۳۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، محبی در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیشنهاد این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور داده شد که در نهایت با برگزاری جلسات مختلف مورد استقبال دبیرخانه و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان  قرار گرفت.
وی با بیان اینکه از چهار ماه پیش جلسات و کارگروه های مختلفی برگزار و شاخص هایی برای تعیین روحانیون خدوم تعریف شده ، افزود: میزان تحصیلات، تألیفات، الگو بودن، میزان ارتباط با مردم و جوانان، روحانیون چند پیشه، مبارزات انقلابی، شرکت در طرح های جهادی، روحانیون هنرمند، ایثارگران و خانواده شهدا از جمله شاخص هایی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع 120 روحانی معرفی شده ار کمیته های مختلف این همایش 14  نفر از روحانیون و طلبه های خدوم استان در این همایش تجلیل خواهند شد.
به گفته وی از این تعداد دو نفر از ائمه جماعات مساجد، دو نفر به عنوان سفیران هدایت، دو روحانی مستقل، یک امام جمعه، یک روحانی خواهر، دو روحانی مستقر، دو استاد حوزه علمیه و دو شهید شاخص خواهند بود.
محبی عنوان کرد: این همایش برای نخستین بار در استان با حضور حجت الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن علامه فرزان برگزار و ازجدید ترین تالیفات روحانیون استان نیز رونمائی خواهد شد.
حجت الاسلام جعفری راد مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: روحانیونی که در همایش تجلیل خواهند شد از بین بیش از سه هزار طلبه و روحانی استان انتخاب شده اند.
وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از روحانیونی که در طوی این سالها خدماتی به استان داشته اند عنوان کرد و افزود این همایش باعت ایجاد الگو برای طلاب جوان خواهد شد.
حجت الاسلام جعفری راد معتقد است خراسان جنوبی از نظر میزان حضور مردم در مساجد و برگزاری نماز جماعت در مساجد یکی از استان های برتر کشور بوده و  این موضوع را مدیون بزرگان و علما هستیم و بنابراین بر خود لازم دانستیم در جلسه ای از این افراد تجلیل کنیم.
وی از مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب در این همایش خبر دادو افزود: در این همایش علاوه طلاب و روحانیون استان جمعی از مسئولان استانی نیز حضور خواهند داشت.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی از فعال بودن 26 حوزه علیمه خواهر و برادر در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر سه حوزه علیمه برای برادران اهل سنت در استان فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ طلبه  و روحانی پرونده خدمات در مرکز خدمات حوزه های علیمه استان دارند، گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر طلبه اهل سنت، حدود ۷۰۰ نفر طلبه خواهر و مابقی نیز طلاب برادر هستند.
خبرنگار؛ مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار