در دیدار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی با نماینده ولی‌فقیه عنوان شد؛
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأمید بر اینکه فرهنگ هویت جامعه است گفت: مهم‌ترین مسئله در جامعه امروزی بسیج فرهنگی است.
کد خبر: ۳۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 02 January 2017
آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: عنوان بسیج در واقع همان حرکت عمومی است که مطرح می‌شود  و مبنای اصلی آن همان حرکت برمبنای عقیده دینی و ایمانی است.

وی افزود: همه می‌دانند که در جامعه باید صنف‌های گوناگون و مسئولیت‌هایی متفاوت وجود داشته باشد که این امر در جای خود امری لازم است اما پیوند اصلی کل جامعه نباید به فراموشی سپرده شود که بسیج مسئولیت‌های عمومی جامعه را بایکدیگر پیوند می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید برای مبارزه با آفات جامعه حرکت عمومی ایجاد شود تا این آفات از کل جامعه برداشته شود که این امر یک وظیفه دینی است.

عبادی با بیان اینکه بسیج یک حرکت عمومی و لازمه نیاز عمومی است که‌ در جامعه پیش می‌آید تصریح کرد: بسیج در تمام مشکلات جامعه ورود پیدا می‌کند و در این راستا همه باید بسیجی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود انواع و اقسام مسائلی که در جامعه پیش می‌آید مهمترین مسئله بسیج فرهنگی است چون فرهنگ هویت جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا اگر مشکلی در مسائل اقتصادی و دیگر مسائل جامعه به وجود آید می‌توان جبران کرد اما در مسائل فرهنگی به دلیل اینکه فرهنگ هویت جامعه است اگر فرهنگ جامعه از بین برود انسان به دلیل نداشتن هویت قدرت دفاع کردن ندارد.

عبادی با اشاره به اینکه بسیج در همه جا کارساز و لازم است اظهار داشت: بسیج یک وظیفه عمومی شرعی است اما اوجب آن دفاع از فرهنگ است.

وی خطاب به بسیجیان فرهنگی افزود: آنچه مهم و موثر است خودسازی و عمل به فرهنگ خود در مقابل فرهنگ بیگانه است و جامعه‌ای در شکست دادن فرهنگ بیگانه پیروز است که‌ ضمن ارائه طرح‌های خود نیز اسوه فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلام چیزهای بسیاری دارد یادآور شد: دشمن که جز مکر، آدم‌کشی و ویرانی شهرها چیزی ندارد بنابراین اگر از این جهت آسیب ببینیم از کم‌کاری خود ما است چون ما غنایی را در فرهنگ، مکتب اهل بیت و سیره رسول خدا و ائمه داریم که‌ در طول تاریخ زبان‌زد است.

عبادی با بیان اینکه دنیای امروز دو جبهه شده است گفت: یک جبهه بی‌قانونی و وحشی‌گری است و جبهه دیگر قطبی است که‌ از زبان انسان‌های آن فریاد امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) در دنیا طنین‌انداز است.

وی تصریح کرد: با این وجود باز هم جامعه آسیب می‌بیند و این امر به دلیل کم‌کاری ما است چراکه نتوانستیم ارزش‌های مکتب سیاسی و اجتماعی را در مقابل دشمن حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حرف تنها کافی نیست بلکه حرف باید طرحی شده و با نقشه باشد تا عمل به آن نتیجه‌بخش باشد، افزود: ما طرحی کارساز و موثر نداریم و فرزندان‌مان تحت تأثیر بیگانگان قرار می‌گیرند چون به درستی آنان را مدیریت نمی‌کنیم.

عبادی خطاب به بسیجیان فرهنگی اظهار داشت: فرصت‌های مغتنمی پیش روی شماست آنها را از دست ندهید و در هر جایی شرایطی با طرح، مطالعه و کارشناسی ورود پیدا کنید.

۶۰ درصد از فرهنگیان استان خراسان جنوبی بسیجی هستند

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت ۸ هزار و ۵۰۰ نفری بسیجیان فرهنگی استان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از فرهنگیان خراسان جنوبی بسیجی هستند.

حسین حاجی‌زاده صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد فرهنگیان استان 14 هزار نفر هستند و 88 هزار بازنشسته فرهنگی در استان وجود دارد.

وی تعداد بسیجیان فرهنگی استان را 8 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 60 درصد از فرهنگیان استان بسیجی هستند.

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی از تشکیل  218 حلقه صالحین در بسیج فرهنگیان استان خبر داد و گفت: 13 کانون بسیج فرهنگیان نیز در مرکز  و شهرستان‌های استان وجود دارد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شورای بسیج عالی فرهنگی دارای 9 کارگروه است تصریح کرد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه بانوان، تعلیم و تربیت، فضای مجازی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مطالبات رهبری و تقویت و توسعه بسیج است.

وی با اشاره به اهدف بسیج فرهنگیان خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل بسیج فرهنگیان تحقق بسیج در نظام آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت بسیج برای تربیت نسل آگاه و تقویت نظام آموزش و پرورش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار