رزمایش امداد، نجات و اطفای حریق با هدف بررسی میزان توانایی و سرعت عمل سازمان های امداد رسان در امداد رسانی به حوادث صنعتی روز یکشنبه در شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 01 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی،جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش بررسی میزان توانایی و سرعت عمل سازمان های امداد رسان در حوادث صنعتی است، گفت: در این رزمایش که با محوریت مدیریت بحران فرمانداری بیرجند و شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد اداره کل مدیریت بحران استانداری، هلال احمر،آتش نشانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و مرکز مدیریت فوریت های پزشکی همکاری داشته اند.
به گفته وی در این رزمایش نقاط ضعف و قوت سازمان های امداد رسان در کمک رسانی به حوادث صنعتی مورد بررسی مدیران و مسئولان استان و شهرستان قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه در این رزمایش در 4 مرحله انجام می شود، عنوان کرد:اطفای حریق مایعات و جامدات قابل اشتعال، پیدا کردن افراد زخمی از زیر آوار به وسیله تیم زنده یاب و نجات و انتقال مصدوم از ارتفاع از اصلی ترین مراحل این رزمایش بود.
وی با اشاره به اینکه حوادث غیرمترقبه در شهرک های صنعتی خسارت های زیادی را وارد می کند و علاوه بر خسارت های مالی زیاد، متاسفانه ممکن است خسارت جانی هم به دنبال داشته،گفت:نیروهای امداد رسان باید همیشه آماده کمک رسانی در مواقع حساس باشند و برگزاری چنین برنامه هایی به ایجاد تجربه و مهارت بیشتر در مواقع بحرانی، به آنها کمک می کند.
جرجانی عنوان کرد این رزمایش هایی باعث دیده شدن توان دستگاه های امداد رسانی می شود و اگر کمبودی در امداد رسانی محسوس بود، چنین مواردی کمک خواهد کرد که دستگاه های امداد رسان بیشتر تقویت شوند.
 گفتنی است در این رزمایش آتش نشانی ، هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی 115 و نیروی انتظامی  توان خود را معرض دید قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار