گردهمائی فعالان مدیریت بحران استان خراسان جنوبی برگزار شد؛
گرد همائی فعالان مدیریت بحران استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن علامه فرزان برگزار و برآمادگی اعضا ستاد مدیریت بحران استان در حوادث تأکید شد
کد خبر: ۳۵۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 28 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این گردهمائی گفت: با آمادگی نیروی ستاد مدیریت بحران استان امسال تلفات مالی 38 درصد کاهش پیدا کرده است
وی بدون اشاره به اینکه در دوسال اخیر چه مقدار بارندگی و حادثه سیل و زلزله در استان بوده، گفت:  علیرغم باران‌های مخرب در کوهپایه‌های استان اما طی دو سال و نیم گذشته تلفات سیل در استان به صفر رسیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شرق کشور در مشهد مقدس، هم گفت: استان خراسان جنوبی در بین شش استان شرقی و مرکزی کشور رتبه اول را کسب کرده است.
در ادامه این جلسه محمد فرهادی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: خراسان جنوبی پنجمین استان حادثه خیز در کشور است و از مجموعه ۳۴ مورد  حادثه طبیعی در کشور ۱۷ مورد در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.
وی از آمادگی اعضا مدیریت بحران و دستگاه های اجرائی استان جهت مقابله با بحران‌ها در استان خبر داد و گفت: تغییر اقلیم  و خشکسالی های چندین ساله در استان  موجب صدمات اقتصادی و اجتماعی زیادی را به مردم  شده است.
فرهادی با بیان اینکه  اقتصاد مردم استان به کشاورزی و دامپروری وابستگی شدیدی داشته که در حال حاضر با چالش جدی مواجه شده ،افزود:مهاجرت مردم و خالی شدن روستاها مرزی خراسان جنوبی  می‌تواند خطر های جدی برای استان وکشور باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.
به گفته وی یکی دیگر از مشکلات آفات نباتی تاغزارهای استان است که نیاز است در جهت رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: گاهی اوقات باران‌های کم موجب سیل‌های مهیب می‌شود لذا باید از روان آب‌ها در سطح استان استفاده کرد.
فرهادی با بیان اینکه حوزه بحران خراسان جنوبی نیازمند نگاه ویژه است، گفت: خشکسالی و طوفان خسارت های زیادی به استان وارد کرده است.
تمامی منازل مسکونی کشور بیمه اجباری حواث می شوند
مهندس نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که مهمان ویژه این گردهمائی بود از طرح بیمه تمامی ساختمان های کشور و منازل مسکونی خبر داد و گفت : این طرح در آینده نزدیک با اعتباری بالغ بر 2 هزار  میلیارد تومان اجرائی می شود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان های حادثه خیز کشور است، افزود: نیروی امدادی و خدماتی و اعضا مدیریت بحران باید همواره آمادگی لازم جهت هر گونه بحران را داشته باشیم و در تمام جهات به دنبال ارتقا آن باشیم.
نجار اجرای مانورهای مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی همواره مردم را به یاد حوادث و کمک به نیروی امدادی می کند ، اظهار کرد: گر بخواهیم حوادث را مدیریت کنیم باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشیم،
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور معتقد است، اگر تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمان حادثه به طور منسجم به کار گرفته شوند می‌تواند تأثیر بسزایی در مدیریت بحران داشته باشد.
وی استفاده از تمام امکانات و تجهیزات را مستلزم  نگاه فرابخشی دانست  و تأکید کرد: امروزه مدیریت یک علم است که باید در راستای کسب و استفاده درست از آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه نیروی های امدادی در دستگاه مربوطه باید طرز استفاده از تجهیزات و امکانات را آموزش لازم را داشته باشند و به روز باشند، عنوان کرد: کسب رتبه اول استان خراسان جنوبی در کارگاه‌های آموزشی شرق کشور نشان از همدلی و وفاق بین دستگاه های استانی است.
نجار در ادامه به موضوع ساخت و ساز ها در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نشناختن مخاطرات و بی خبر بودن از عواقب آن‌ها در حوادث گرفتار می‌شویم و صدمات اجتماعی و اقتصادی برای مردم منطقه به وجود می‌آوریم.
موضوع آموزش همگانی یکی دیگر از مباحثی بود که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به آن تاکید کرد و گفت: عضو یک خانواده اولین نجات دهنده  یک  خانواده و یا اعضا منطقه در زمان حادثه می باشد که جان سالم به در می‌برد لذا باید آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم.
نجار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: کمبود آب، بیابان زایی، از بین رفتن پوشش گیاهی، گرد و غبار و برداشت از سفره‌های زیرزمنی از جمله عواقب تغییر اقلیم است
در پایان این مراسم ازمدیرکل آموزش و پروش استان بخاطر برگزاری مانور زلزله ، فرمانده پلیس راه شهرستان قاین، یک آتش نشان نمونه،یک تکنسین نمونه اورژانس 115 ، یک نیروی امدادی هلال احمر و یک راهدار نمونه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار