استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری تنها راهکار رفع معضل بیکاری در جامعه است، این کار نیاز به ارتباط مناسب با جامعه جهانی و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در کشور و استان دارد.
کد خبر: ۳۵۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 28 December 2016
سید علی اکبر پرویزی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان قاینات افزود: سرمایه گذار نیاز به ترغیب و تشویق و تامین امنیت برای فعالیت دارد تا اندوخته ای را که در حوزه های مختلف برای ایجاد اشتغال هزینه می کند ، حفظ و تقویت شود ، آن وقت رغبتی بیشتری به فعالیت در منطقه خواهد داشت.
وی گفت: اولویت دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران داخلی است، چون پایداری سرمایه گذاری آنها بیشتر از سرمایه گذاری خارجی است.
وی خواهان معرفی ظرفیت های مثبت خراسان جنوبی و پرهیز از بیان سیاه نمایی ها شد و تاکید کرد: مسایل انتقادی در بخش اجرا با مسؤلان در میان گذاشته شود و منطبق با شرایط دولت باشد.
وی تصریح کرد: همیشه نباید توسعه نیافتگی ، کمبودها و محرومیت های استان طرح شود، استان در حوزه معدن، صنایع معدنی، مرز، گردشگری و ... ظرفیت های نهفته عظیمی دارد که این توانمندی ها به خوبی معرفی نشده است.
استاندار خراسان اظهار کرد: برای تبیین ظرفیت ها و توانمندی ها نباید کوتاهی کرد، نیاز است رسانه ها، مزایا و نقاط قوت استان را از جمله معافیت های مالیاتی و مشوق های صادراتی و نیز وجود امکانات مرز را برای صادرات کالا بیان کرد.
پرویزی اضافه کرد: در هفت ماهه امسال میزان صادرات استان از مرز ماهیرود برابر آمار صادرات سال 94 است، امیدواریم آمار صادرات استان در پایان سالجاری به حدود یک میلیارد دلار برسد.
وی گفت: صادرات استان نسبت به پارسال 32درصد افزایش پیدا کرد، یعنی صنعت و تولید در کشور رونق یافته است ،تلاش داریم مرز یزدان هم بازگشایی شود.
پرویزی افزود: از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است ،استان با عقب ماندگی تاریخی ، خشکسالی، فقر، و کمبود برخی زیرساخت ها در بخش راه و... روبه روست، بیان این مسایل برای داخل استان خوب است تا مسؤلان مطلع شوند اما در نگاه ملی، خراسان جنوبی باید قطب سرمایه گذاری برای فراوری کالا در حوزه معدن، زعفران، زرشک، عناب و .. معرفی شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بخش های مثبت جامعه معرفی و انتقادها هم بیان شود، مسؤلان هم مطلع هستند رسانه ها پیشنهادهایی که امکان اجرای آن وجود دارد، طرح کنند.
پرویزی توضیح داد که بیشتر خواسته ها هم قانونی و هم به حق است اما توان و ظرفیت نظام را هم باید مدنظر داشت.
وی در ادامه یادآور شد: برجام یک توافقنامه بین ‌المللی است،در سازمان ملل هم تایید شد، هر اتفاقی بیفتد چه برجام پاره شود و چه اجرایی، آمریکا نمی تواند، شرایط را به قبل از تحریم ها بازگرداند چون اجماع جامعه جهانی علیه ایران شکسته شد و اروپا دیگر به خواسته های آمریکا تن نخواهد داد و به عبارتی دیوار تحریم ها علیه ایران واقعا فرو ریخته است.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای نظام برای خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: در زمان جنگ، دولت، جهادسازندگی و سایر دستگاه های خدمات رسان روستایی در بخش راه، بهداشت، مدرسه سازی و ... تلاش های بسیار خوبی انجام دادند.
پرویزی در شورای اداری قاینات افزود: فشارهای آمریکا از ابتدای انقلاب علیه ایران بود و در دولت گذشته با تحریم هایی که اتفاق افتاد، بحث بیکاری و اشتغال هنوز بعد از 37سال رفع نشده است.
وی ادامه داد: هنوز به بعضی روستاهای استان با تانکر آبرسانی می شود نباید انتظار داشت همه مشکل در همین دولت رفع شود.
وی اظهار کرد: بحث بیکاری با سرمایه گذاری گره خورده است، نمی توان این پدیده اجتماعی را از طریق استخدام دولتی رفع کرد، آنوقت تمام بودجه صرف پرداخت حقوق کارکنان خواهد شد و دولت ماهانه چند هزار میلیارد ریال از بانک ها قرض کند.
"ایرنا"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار