رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بیرجند عنوان کرد:
رئیس جمعیت هلال احمر کشور که به همراه 16 نفر از معاونین خود مهمان استان خراسان جنوبی بودند عصر امروز در آخرین برنامه خود در جمع خبرنگاران استان حضور پیدا کرد، و از تأمین بالگرد امدادی برای استان به شرط ساخت آشینانه بالگرد توسط مسئولان استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 26 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، دکتر سید امیرمحسن ضیایی گفت: یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر این بود که برای هر استان یک فرونده بالگرد امدادی در نظر بگیرد که تاکنون 23 بالگرد در جمعیت هلال احمر حال فعالیت هستند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه عملیات امدادی بالگردهای هوایی در تمامی استان‌ها پوشش خوبی داشته است، گفت: در برخی از استان‌ها 15 روز بالگرد مستقر خواهد بود و در زمان لزوم تمام بالگردهای امدادی به منطقه حادثه دیده اعزام خواهند شد.
 ضیایی با بیان اینکه تا شش ماه آینده سه فرونده بالگرد جدید در هلال احمر بکار گرفته خواهند شد،افزود:از نظر پوشش هوائی هم اکنون با همین 23 فرونده با تمام استان را پوشش می دهیم  که به صورت منطقه ای هر کجا نیاز شد تمام بالگرد ها جمعیت آمادگی خدمت رسانی دارند.
وی اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی با توجه به وسعتی که دارد در اولویت  تأمین یک بالگرد می باشد که می بایست مسئولان استان آشیانه را فراهم کنند تا جمعیت هلال احمر برای 15 روز در ماه یک فروند در اختیار استان قرار دهد.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر کشور یکی از شرایط بالگرد برای استانها تأمین آشیانه بالگرداست که در استان خراسان جنوبی هم آشیانه فراهم شود بلافاصله برای تأمین بالگرد از طرف جمعیت هلال احمر اقدام خواهد شد.
وی با اشاره با ساخت پایگاه پشتیبانی شرق کشور نیز گفت: در استان خراسان جنوبی با مشکلات زیادی  در حوزه حوادث روبرو هستیم که با توجه به وسعت زیاد استان و حوادثی که رخ می دهد باید یک پایگاه پشتیبانی در خراسان جنوبی راه اندازی شود که این موضوع نیاز به اعتبار هست که در این خصوص جمعیت هلال احمر با مشکلاتی همراه است.
به گفته وی جمعیت هلال احمرکشورطی دو سال گذشته تنها 100 میلیارد تومان از اعتبار هزار 100 میلیارد تومانی این سازمان محقق شده  که خراسان جنوبی در بین استانها از لحاظ اعتباری بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
ضیایی اظهار امیدواری کرد: با کمک مجلس و دولت تا پایان امسال و بودجه سال 96 وضعیت اعتباری بهتری را داشته باشیم.
ضیایی عنوان کرد:خراسان جنوبی یک استان حادثه خیز هست و نیازهای فراوانی را دارد که باید پشتیبانی های لازم صورت گیرد  و جمعیت هلال احمر کشور در چند روز آینده تخصیص اعتباری خوبی برای استان در نظرگرفته که حتمأ اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال چندین پروژه در جمعیت هلال احمر استان افتتاح خواهد شد از جذب 40 نیروی جدید در پایگاه ها امداد و ستاد جمعیت هلال احمر استان خبر داد.
ضیایی با اشاره به توزیع ست های نجات در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تا پایان سال تمام پایگاه رسمی جمعیت هلال احمر  به ست های نجات مجهز خواهند شد و در این مدت پس بررسی های لازم معاونت امداد و نجات کمک های که نیاز ضروری پایگاه امداد و نجات استان هست تأمین خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه  به اهدف سفر خود به استان هم اشاره کرد و افزود: در این سفر آشنائی با وضعیت استان، دیدار با مردم و مسئولان استانی و دیدار معاونین به شهرستان های استان سفر کردند و از نزدیک با شعب و پایگاه ها آشنا شدند.
وی وضعیت زیرساختی جمعیت هلال احمر در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در استان پایگاه های خوب و فعالی با امکانات لازم وجود دارد که از کمک خیرین هم استفاده شده و جمعیت هلال احمر کشور تا حد توان به این پایگاه ها کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه نبود ساختمان‌های مقاوم و ایمنی یکی از مشکلات ایمنی در کشور است، عنوان کرد: حتماً باید در طی ساخت و سازهای آینده ضوابط رعایت شود و اول از همه مراکز حیاتی همچون بیمارستان‌ها و مراکز امداد و نجات مقاوم سازی شوند.
ضیایی با بیان اینکه انبارهای استان خراسان جنوبی وضعیت نسبتاً مناسبی دارند و از استاندارد های لازم برخوردار است، افزود: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین جمعیت‌های ملی دنیا است و اعتبار و آبروی بسیار زیادی را از نظر فنی در نزد مراجع بین المللی دارد.
وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه یکی از دستگاه‌های اساسی و مهم در کشور پایگاه‌های مرتبط با امداد و نجات است اما با کمبود منابع زیادی مواجه است لذا از دولت و مجلس انتظار داریم در بودجه‌بندی جمعیت هلال‌احمر توجه بیشتری صورت پذیرد.
خبرنگار و عکاس: مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار