در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی عنوان شد:
شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارشنبه شب با حضور لطیفی معاون مدیدیت بحران کشور ،استاندار و مدیران استان برگزار و بر هماهنگی دستگاه هاي اجرایی و آموزش های لازم در هنگام وقوع حوادث تاکید شد.
کد خبر: ۳۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 21 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، پرویزی استاندار خراسان جنوبي در این جلسه گفت: در بسیاری بحران ها  می توان با هماهنگي بیشتر بین دستگاه های خدمات رسان و آموزش های لازم  و برگزاری مانور ها در هنگام بحران ها جلو گیری کرد.
وی با تاکید بر پیشگیری  و آموزش های لازم در جامعه افزود:شرايط استان خراسان جنوبي بخاطر خشکسالی در مرز بحران قرار دارد و نیازمند کار اساسی است که توسط مسئولان کشوری صورت گیرد.
پرویزی به موضوع بحران آب در استان اشاره کرد و گفت:برای حل مشکلات آب استان  در حال بررسی و تهیه طرح کارشناسی هستیم تا در یک زمان مشخص شاهد رفع مشكلات آب آشاميدني مردم استان باشیم.
پرویزی با بیان اینکه این استان بیش از 420 روستا با تانکر آبرسانی می شوند ، گفت: در خصوص طرح انتقال آب به استان فعلا اقداماتی در دست انجام است و طرح در مرحله مطالعه قرار دارد.
وی گفت: برای انتقال آب به استان نامه ای از طریق نمایندگان ولی فقیه در استانهای شرق کشور و مجمع نمایندگان این استان ها و استانداران تهیه و امضا شده است که در حال پیگیری هستیم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه باروری ابرها نیز گفت: این طرح با موافقت وزارتخانه مربوطه مواجه شده و اگر شرایط جوی به گونه ای باشد که طرح قابل اجرایی شده باشد، انجام خواهد شد.
استاندار در ادامه با بیان اینکه  بر اثر سرمازدگی خسارت به کشاورزان وارد شده اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان در زمینه پرداخت خسارت موفق نبوده و به همین خاطر مردم همه به این بیمه اطمینان کافی را ندارند.
پرویزی گفت: سالهاست که مردم از این موضوع رنج می برند، این در حالی است که سالی حدود 1500 میلیارد تومان به این صندوق کمک شده است، لذا برای بهبود اوضاع در این حوزه باید بیمه بخش خصوصی را وارد کنیم.
وی با بیان اینکه طرح بیمه تدبیر و امید طرحی جدید است که می تواند در این حوزه کارساز باشد، گفت: این طرح بیمه آتش سوزی، سیل، ساعقه، زلزله و آب گرفتگی منازل را پوشش می دهد و بدنبال اجرای آن در استان هستیم.
پرویزی عنوان کرد: اخیراً 30 میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران برای بخش کشاورزی و دامی و آب برای استان اختصاص پیدا کرده است.
شناسایی 18 مخاطره در حوزه بحران در کشور
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور هم در این جلسه گفت: تعداد 18 مخاطره در کشور شناسایی شده است که باید در خراسان جنوبی این آمار احصاء شود تا معلوم شود که چه تعداد از این مخاطرات در این استان وجود دارد.
 لطیفی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و عملیات اجرایی لازم باید در حوزه بحران باید صورت گیرد و مانورهای لازم انجام شود، افزود: در هر استانی که مانور حوادث برگزار شده، میزان خسارت و مشکلات ناشی از حوادث پایین آمده است.
وی با تاکید بر برگزاری آموزش های لازم بحران به مردم و برگزاری مانور، اظهارداشت: اگر آموزش توام با مانور قبل حوادث برگزار شود، مشکلات ناشی از بحران ها بسیار کم خواهد شد.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه دولت بدنبال اجرای طرح بیمه حوادث به جای پرداخت خسارت است، گفت: در حال حاضر 1350 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال از محل اعتبارات مالی بحران برای صندوق بیمه پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار