مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در جامعه دینی و تشیع زیبنده نیست عده‌ای اختلاس کنند و بیشتر از حق خود دریافتی داشته باشند
کد خبر: ۳۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 08 December 2016
 کاظم لطفیان صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه پیامبران به دنبال تبیین شیعیان حقیقی بوده‌اند٬ اظهار داشت: شیعه محب اهل بیت(ع) به تنهایی مورد قبول نیست و شیعه باید در عمل از خاندان عترت به اثبات برسد.

وی با اشاره به روایات امام حسن عسکری(ع) افزود: شیعه واقعی کسی است که آثار اهل بیت(ع) را پیگیری و نسبت به آن دغدغه و در جست‌وجوی حقیقت باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی با اشاره به طرح این سؤال که آیا از پدر و مادر شیعه متولد شدن برای یک انسان کافی است؟ ادامه داد: تلاش کنیم که شیعه بودن خودمان را در عمل نشان دهیم بلکه باور لفظی هیچ جایگاهی ندارد.

لطفیان اضافه کرد: بعد از اینکه جست‌وجوی حقیقت را با راه اهل بیت(ع) پیدا کردیم نوبت به اطاعت در بخش امور و نواحی می‌رسد چرا که در همه امور اهل بیت(ع) باید بنده مطیع خدا باشیم.

وی ادامه داد: شاید در اعمالی که خداوند بر ما فرض نموده است محب باشیم اما شیعه بودن را برای خودمان هنوز به اثبات نرساندیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آیه 9 سوره حشر قرآن کریم٬ عنوان کرد: با توجه به روایات امام حسن عسکری(ع) حقیقت شیعه در این آیه شریفه برای مسلمانان معرفی شده است.

لطفیان ادامه داد: خداوند در سوره فرقان ویژگی‌های عبادالرحمن را انفاق معرفی کرده چراکه مسلمانان در این امر نباید زیاده‌روی کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان باید به قدر وسع خود به فقرا و تهی دستان کمک کند، افزود: در انفاق هم نباید انسان اصراف کند زیرا هر فرد به اندازه توان خود باید به فقرا و تهی دستان یاری برساند.

وی با توجه به ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست٬ در مسجد حرام است»اشاره کرد و افزود: ما به تعبیر اشتباه از آن بهره بردیم چرا که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به طور متوالی در سه شب غذای خود را به خانه مسکین٬ یتیم و اسیری کمک کردند‌.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر مؤمن اهل خیر و دستگیری از نیازمندان باشد٬ ادامه داد: در مرحله نخست نباید توقع پاداش و در مرحله آخر نباید توقع تقدیر داشته باشد چرا که با این کار ثواب او بی مزد می‌ماند.

لطفیان بیان داشت: اگر مؤمن کارهای خوب دیگران را بزرگ جلوه دهد و  کار خیر خود را کوچک بشمارد از شیعیان و مورد عفو پروردگار قرار خواهد گرفت.

وی عفو را نادیده گرفتن بدی دیگران عنوان کرد و افزود: صفح به معنای این است که خوبی‌های خود را به نادیده بگیریم و برخوبی‌های دیگران بیافزاییم چراکه صفح و عفو در کنار هم قرار دارند و باید به این دو جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه عبادت اجتماعی امروزه کمرنگ شده و یا بدون توجه از کنار آن می‌گذریم٬ امام حسن عسکری(ع) سعی بر انجام این واجب داشتند و در روایات به آن اشاره شده که تا حد ممکن به آن عمل کنیم.

لطفیان با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) توفیق رفتن حج را با اشاره به کفر ستمکاران آن زمان پیدا نکردند٬ اذعان داشت: امروزه آل سعود پلید مانع رفتن شیعیان به حج شده است چرا که آنان کارهای ستمگران قبل تاریخ را پیش گرفته‌اند و به دنبال فاجعه‌ای دیگر برای مسلمان هستند.

وی شیعه حضرت علی(ع) را کسی دانست که در حضور و غیاب پروردگار دقت پیدا کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شیعه شجره‌نامه دارد٬ تصریح کرد: از عنایت اولیه پروردگار این است که ما را در جامعه شیعه آفریده است.

لطفیان اذعان داشت: نخستین ویژگی شیعه سخاوتمندی و بخشندگی است و نمازهای چندگانه از کارهای یک شیعه واقعی است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با طرح سؤال اینکه آیا وجود فقرا یا تهی دستان در جامعه از انجام ندادن تکلیف تشییع است؟ ادامه داد: وجود فقرا در جامعه از  نبود عبادات اجتماعی است چرا که مسلمانان به حد وسع خود باید به این افراد یاری برسانند تا خیر به آنان هم برسد.

لطفیان با بیان اینکه شیعه اهل بذل٬ بخشش و سخاوت است، افزود: جامعه رستگار و پیشوا جامعه‌ای است که در آن بخل و کینه نباشد و افراد آن مداوم نمازهای مستحب را بخواند.

وی با طرح سؤال اینکه چرا در جامعه ما افراد پرخاشگر  ادعای تشیع دارند؟ تصریح کرد: شیعه کسی است که آستانه صبر خود را بالا ببرد و نسبت به ناراحتی خود بر آن غلبه کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تشیع اهل طمع‌کاری نیستند٬ اظهار داشت: جریان اختلاس و فیش‌های نجومی اگر از طمع گرفته نمی‌شود از چیست؟
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار