فرماندار بیرجند:
فرماندار بیرجند با بیان "بین شما دانشجویان در آینده افرادی سکان‌دار عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور خواهند شد" گفت: ۱۶ آذر، روز دانشجو است و نماد آزادی‌خواهی و استکبارستیزی است.
کد خبر: ۳۴۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 08 December 2016
 علی ناصری ظهر امروز به‌مناسبت روز بزرگداشت دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند و دانشکده فنی ابن‌حسام بیرجند حضور یافت و ضمن تبریک این روز به دانشجویان اظهار داشت: امروز به‌برکت انقلاب اسلامی، امکان تأثیرگذاری و حرکت رو به جلو برای همه افراد جامعه به‌ویژه قشر دانشجو فراهم است و بین شما دانشجویان در آینده افرادی سکان‌دار عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور خواهند شد.

وی افزود : 16 آذر، روز دانشجو است و نماد آزادی خواهی و استکبار ستیزی است که دانشجویان باید با شناخت جایگاه ارزشمند خود در دانشگاه این روز را به‌خوبی ارج نهند.

فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: دانشجو همیشه به‌عنوان قشری که فرهیخته و دوراندیش بوده و در جامعه از همه جلوتر حرکت کرده مطرح بوده است و دانشجویان در 16 آذر سال 1332 به‌عنوان پیشاهنگان تحولات اجتماعی قبل از اینکه هر صدای آزادی خواهی در کشور علیه استکبار بلند شود، این کار را انجام دادند.

ناصری با بیان اینکه دانشجویان باید بلندنظرتر و پیشروتر از جامعه باشند و تحولات را بیش از دیگران رصد کنند، افزود: تولید علم اولین انتظار از دانشجو است و نیز آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر وظایف دانشجو است که دانشجو باید نسبت به آنچه در محیط پیرامون او می‌گذرد آگاه باشد و بتواند آنها را به‌درستی تحلیل نماید.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های هر کشور مدیون تلاش قشر فرهنگی و علمی آن کشور است و تا زمانی که خودمان تولید علم نداشته باشیم، ناچاریم مصرف کننده علم باشیم و این موضوع تهدید جدی برای پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: به ما اجازه پیشرفت در موضوع هسته‌ای نمی‌دادند و حتی پژوهش و تحقیق در محیط آموزشی و آزمایشگاهی را هم برای ما ممنوع کردند؛ لیکن از همین محیط‌های دانشگاهی، دانشمندانی توانستند با سعی و کوشش به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه هسته‌ای دست یابند و نام ایران را بین کشورهای پیشرفته دنیا مطرح کنند.

وی از دانشجویان خواست کنار ایجاد نشاط و پویایی در محیط دانشگاه‌ها، به علم‌آموزی و کمک به پیشرفت علم در حوزه تخصصی خود بپردازند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار