در دیدار معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با امام جمعه بیرجند عنوان شد؛
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی استانی آرام و امن است،و این نعمت بزرگ بستری مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کرد تا با طیب خاطر در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۳۴۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 07 December 2016
محمدرضا فیاض روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: باید زمینه سرمایه گذاری افرادی که امکانات مالی دارند و علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش صنعت هستند فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: مجموعه این وزارتخانه به عنوان بخشی از دولت تلاش دارد تا افراد را ترغیب به سرمایه گذاری و شروع به کار کنند و بعد امور را کاملا در اختیارشان قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: استاندار، امام جمعه و دیگر مقام های محلی از کسانی که علاقه به سرمایه گذاری در استان دارند نیز حمایت کنند.
وی یادآور شد: این وزارتخانه برای استان هایی مثل خراسان جنوبی طرح بزرگ طلا در بخش معدن، فرو سلیس، سیمان، زغال کک و فولاد را در نظر دارد ،این طرح ها می تواند چرخه توسعه استان را فعال نگه دارد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت در ادامه ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 1395 چند طرح خوب در خراسان جنوبی اجرا شود.
فیاض افزود: تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در وزارت صنعت،معدن و تجارت پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: قاچاق کالا به بخش تجارت آسیب می رساند،خراسان جنوبی به لحاظ مرزی بودن و داشتن چهار بازارچه مرزی مورد توجه است، امیدواریم با همکاری دیگر بخش ها موفق به کنترل بیشتر قاچاق کالا باشیم، قاچاق کالا ، مخدری برای تولید و تجارت است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی به دلیل مرزی بودن از بازار خوبی برخوردار است،
افغانستان یک بازار هدف است، شرایط آن کشور بر ما پوشیده نیست، وظیفه داریم با همان شرایط بعضا نامساعد بیشترین منفعت را برای کشور حاصل کنیم.
وی یادآور شد: رعایت جنبه های امنیت و ... کار تبادل را سخت می کند اما باید تجار را برای انجام صادرات کمک کنیم، هرچه صادرات بیشتر شود، ارز بیشتری وارد کشور می شود و ارز به اجرای سرمایه گذاری کمک می کند.

برای سرمایه گذار در خراسان جنوبی باید احساس امنیت ایجاد شود
امام جمعه بیرجند گفت: اعتماد سازی و ایجاد احساس امنیت برای سرمایه گذاران و نیروهای مولد برای فعالیت در خراسان جنوبی ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی افزود: این استان با داشتن هنرمندان بزرگ می تواند جهانی شود اما این کار نیاز به آموزش دارد.
رضایی افزود: امروز در عصر انفجار اطلاعات هستیم دیگران تجربه خوبی دارند باید از تجربه همه افراد چه بومی و چه غیر بومی برای توسعه استان استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: مشکل فقر در جامعه یک واقعیت است،اگر با این وضعیت پیش برویم بعد از مدتی در همین خراسان جنوبی باید به جای هر روستایی یک سرباز و نیروی انتظامی به کار گیریم.
وی ادامه داد: واحدهای مسکونی زیادی در این شهر با عنوان مسکن مهر و ... ایجاد شد، مسکن باید در جایی که کار هست ایجاد شود، در کشورهای اروپایی مهاجرت از شهر به روستا صورت می گیرد چون زمینه را به خوبی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: اگر به خراسان جنوبی توجه ویژه نشود در آینده با خسران روبه رو خواهیم شد.
وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی،صنعت و معادن استانی غنی هستیم،جمعیت این استان به اندازه نصف جمعیت حاشیه شهر مشهد نیست، باید از ظرفیت های موجود در استان مثل کویر، محصولات استراتژیک کشاورزی، انرژی خورشیدی و ... برای توسعه استفاده شود.
رضایی گفت: وقتی جوانان بیکار را در جامعه می بینیم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شرمنده می شویم، ایران یک گنج است که متاسفانه بر سر گنج از گدایی مرده ایم.
وی افزود: ثروت، تجارت و معدن ابزاری برای شکوفایی انسان هستند،باید به خراسان جنوبی توجه ویزه از طرف دولت شود.
وی اظهار کرد:اگر یک جوان در جامعه بیکار باشد احساس بی هویتی می کند اگر کشور فقیری بودیم می توانستیم این مشکل را تا حدودی بپذیریم اما امروز که بر سر گنج هستیم؛ انتظار رفع مشکل اشتغال جوانان از مسئولان را داریم.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) عبادت را به زیادی در نماز و روزه نمی داند بلکه عبادت را تفکر در امر خدا عنوان می کنند.
رضایی افزود: فرصت ها در دنیا محدود است، امکانات در دنیای امروزی زیاد است باید با چشم باز در خدمت انسان باشیم.
وی یادآور شد: زمینه رشد، ارتباط و فهم حقایق در دنیای امروزی فراهم شده است،باید از امکانات امروز برای نزدیک شدن به خدا استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: انسان ها باید هر روز بیشتر به کمالات نزدیک شوند،این زیبایی ها باید در انسان محقق شود و گرنه همه ثروت ها و قدرت ها بدون انسانیت ارزشی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار