در مراسم تودیع و معارفه مسؤول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی عنوان شد؛
مراسم تودیع و معارفه مسؤول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان برگزار و طی آن حسین حاجی‌زاده به عنوان مسؤول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی معرفی شد.
کد خبر: ۳۳۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 06 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،سرهنگ علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ،با بیان اینکه ارزش نیروی انسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزش بالایی است،گفت: ما بهترین و مخلص ترین نیروها را در مجموعه بسیج داریم.
به گفته وی  ارتش الهی در ایران با همه ارتش‌ها در دنیا متفاوت است و بسیجیان ما بدون دریافت حقوق و مزایا به صورت مخلصانه فعالیت دارند.
سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه امام راحل می فرمایند:" در جمهوری اسلامی ایران بسیج ذخیره پایان ناپذیر است"،  گفت: مقام معظم رهبری از بسیج به عنوان  بزرگترین سرمایه اجتماعی یاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری هر کسی که با  انقلاب است بسیجی است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دو دسته انقلابی و ضد انقلاب داریم و هر فردی که کلیات نظام را قبول دارد بسیجی است.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به اهمیت جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: جهاد کبیر را جز دانشگاهیان، فرهنگیان و طلاب کسی نمی‌تواند برای مردم تشریح و بیان و تبیین کند.
قاسمی بیان کرد:  امروز جهاد کبیر از همه چیز برای نظام ما واجب‌تر است و حتی اگر در  بحث اقتصادی که مسئله روز جامعه است جهاد کبیر نباشد در برابر دشمن تسلیم می‌شویم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث برجام اگر ما در آنجایی که طرف مقابل زیاده خواهی می‌کند جهاد کبیر را مد نظر قرار ندهیم کشور آسیب می‌بیند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به رفتن سرهنگ قاسمی پناه از بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی، گفت: امروز از استان، عزیزی را از دست می‌دهیم که قریب به 12 سال در استان خراسان جنوبی بودند و به امور بسیج و  یک کارشناس در بسیج فرهنگی و دانش آموزی آشنا بودند.
قاسمی افزود: آقای حاجی زاده که در این سمت مشغول به کار می شوند به صورت میدانی در بسیج سازندگی و نواحی کار کردند و الحمدلله شایستگی خوبی دارند و اگر تجربه کمتری دارند اما علاقه و تعهد ایشان خوب است.
وی تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش علی رغم اینکه کار سنگینی نیز دارند اما بسیج را نیز فراموش نکردند و با مجموعه بسیج همکاری خوبی اما انتظار از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی تحصیلکرده فنی مخلص  بیشتر است و باید سرآمد باشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: بسیج فرهنگیان در رتبه خیلی خوب قرار دارد و انتظار داریم که به دلیل اهمیت معنوی، علمی و مدیریتی به رتبه عالی برسد.
قاسمی  با اشاره به آمار اعزام بالای فرهنگیان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، گفت: فرهنگیان مشوق دانش آموزان در جبهه بودند.
لزوم توجه دانش آموزان به مسائل فرهنگی و تربیتی
محمد زمانی رئیس شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: علی رغم اقدامات خوب در برخی موارد کمتر توفیق داشته‌ایم و اضطراب دانش آموزان در مواردی بیشتر در بحث آموزشی است و کمتر به اهداف تربیتی، اقتصادی و فرهنگی توجه شده است.
وی افزود: در روزگاری که اکنون قرار داریم رسالت ما در آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان تربیت نسلی آگاه، روشن، پژوهشگر، اخلاق مدار، بسیجی، خلاق و نوگرا است.
رئیس شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: در قرآن تقدم تزکیه  و تربیت بر تعلیم مشخص و هویدا است  و در پنج مورد در قرآن به این موضوع به صورت روشن اشاره شده است.
زمانی خاطرنشان کرد: امروز همه باید حواسمان جمع باشد تا در اهداف پرورش انسان‌ها موفق باشیم.
وی بیان کرد: علی رغم اقدامات خوب در برخی موارد کمتر توفیق داشته‌ایم و اضطراب دانش آموزان در مواردی بیشتر در بحث آموزشی است و کمتر به اهداف تربیتی، اقتصادی و فرهنگی توجه شده است.
رئیس شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: هدف در این مجموعه توسعه انسان در ابعاد مختلف است چرا که انسان تک بعدی دچار مشکل می‌شود.
زمانی افزود: در وضعیت کنونی خطرات بر سر راه جوانان وجود دارد و اگر قرار باشد این خطرات را کم کنیم و دانش آموزان را در مسیر مطلوب سوق دهیم افراد ناجی پس از خانواده معلمان هستند.
وی یادآور شد: اگر قرار باشد ما نسل رشید و بالنده را پرورش دهیم در ابتدا باید خودمان رسالت  مدنظر را در حد وظایف خود انجام دهیم.
رئیس شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در بحث های علمی، پژوهشی و بحث های نماز در سال جاری اقدام ارزنده ای انجام شده و خوشبختانه  رابطه بین شورا و مجموعه آموزش و پرورش بسیار خوب است.
مسؤول جدید بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه از دادن آمارهای دروغ متنفر هستم، گفت: به برنامه‌های اخلاق محور معتقد هستم و در زمان حضور با دستگاه‌های اجرایی تعامل خوبی خواهم داشت.
حسین حاجی‌زاده با بیان اینکه بنده به نقش سازنده اصحاب رسانه ایمان دارم، افزود: عالمان و اندیشه‌ورزان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و به طور قطع با آن‌ها تعامل سازنده‌ای دارم.
در این مراسم از زحمات حسین قاسمی‌پناه مسؤول پیشین قدردانی و حسین حاجی‌زاده  به عنوان مسؤول جدید بسیج فرهنگیان استان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار