مدیر تعاون اداره کل تعاون خراسان جنوبی:
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، مهمترین عامل رشد و توسعه تعاونی ها را نظارت دانست و گفت: رکن نظارتی تعاونی ها به تکالیف قانونی خود به درستی عمل نمی کنند و در صورت احراز تخلف ناشی از ضعف نظارت بازرس، مسئولیت آن متوجه آنها خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 06 December 2016
حسن سروری افزود: بر اساس قانون تعاون، بازرس یکی از مهمترین ارکان نظارتی بر شرکت های تعاونی است.
وی بیان کرد: رکن نظارت در هر بخش اقتصادی می تواند در توسعه آن بخش نقش مهمی ایفا کند.
وی گفت: بازرس تعاونی به دلیل اشراف نداشتن بر قوانین و مقررات، در اغلب موارد هیچگونه نظارتی بر عملکرد مدیران تعاونی ندارد که این امر سبب ایجاد مشکلات متعدد ناشی از عدم نظارت بر شرکت های تعاونی شده است.
 سروری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 962 نفر ساعت آموزش مدیریتی، حقوقی و حرفه ای برای اعضای هیات مدیره و بازرسان تعاونی ها برگزار شده است.
وی از ارسال پنج هزار جلد کتابچه قوانین و مقررات بخش تعاون، آیین نامه نحوه برگزاری مجامع تعاونی ها، لوح فشرده قوانین و مقررات بخش تعاونی به شرکت های تعاونی خبر داد.
وی یادآور شد: اگر بازرسان تعاونی ها به وظایف قانونی خود به درستی عمل کنند بیشتر مشکلات تعاونی ها و شکایت اعضا کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: نظارت به معنای دخالت در امور اجرایی نیست و هر یک از ارکان تعاونی بر اساس تکالیف قانونی مکلف به ایفای تعهدات خود هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار