معاون فنی و طرح های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)گفت: این نهاد در 2 سال گذشته 110میلیارد ریال بودجه را صرف اجرای طرح های محرومیت زدایی شهرستان مرزی نهبندان از توابع خراسان جنوبی کرد.
کد خبر: ۳۳۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 06 December 2016
سعید جعفری، در نشست بررسی، رفع موانع و مشکل اجرایی طرح توسعه نهبندان افزود: این مبلغ صرف احداث 2 باب کتابخانه، سه طرح راه روستایی به طول 18 کیلومتر، هفت واحد آموزشی با 39 کلاس درس، 2 طرح آبرسانی و راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان شد که پیشرفت فیزیکی این طرح ها به 98 درصد رسید. 
وی گفت : سیاست جدید ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) اجرای طرح توسعه نهبندان است که این موضوع در تهران، مرکز استان و نهبندان بررسی شد و به زودی عملیات اجرایی طرح توسعه آغاز خواهد شد . 
جعفری یادآور شد: سیاست کلی ستاد توسعه منطقه ای پایدار و همه جانبه است که خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت های بالایی دارد از لحاظ محرومیت زدایی در اولویت است.
وی بیان کرد که این نهاد با توجه به اهمیت طرح های محرومیت زدایی استان در سال های آتی در بخش های اقتصادی، توانمند سازی، مشارکت اقتصادی و توسعه جامعه محلی حضور پررنگی خواهد داشت . 
معاون فنی و طرح های زیربنایی برکت ادامه داد: ستاد یاد شده در خراسان جنوبی 77 طرح با 2 هزار و 267 میلیارد ریال در حوزه های اقتصادی، زیربنایی ، اجتماعی، حمایتی و فرهنگی اجرا کرده است . 
همچنین فرماندار نهبندان در این نشست گفت: برای اجرایی شدن طرح توسعه این شهرستان مرزی در سال 1378مبلغ 600 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است . 
علی اصغر نظافت افزود : برای توسعه منطقه نباید فقط به امور روبنایی توجه کرد، افق دوری باید ترسیم کنیم.
وی اضافه کرد: اجرای طرح توسعه نهبندان طولانی شد که علت تاخیر در اجرای پروژه ها نرسیدن به موقع منابع مالی است که با گذشت 17 نیمی از بودجه جذب شد .
وی گفت : بسیاری از اولویت ها در زمان طرح توسعه مصوب و اولویت بندی شد و برخی اجرایی نشد . 
وی ادامه داد: خواسته ما این است به طرح یاد شده با دید برنامه نگاه کرد، برنامه ها و پروژه ها نیز تعریف شود.
فرماندار نهبندان بر بازنگری طرح توسعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: این امر باید کارشناسی باشد ، شرکت مشاوره انتخاب و ما به عنوان کارشناسان پایه اطلاعات را در اختیار مشاوران قرار دهیم . 
نظافت ادامه تکمیل راه نهبندان به شهداد کرمان، تکمیل و راه اندازی پادگان نهبندان ؛ اکتشاف و استخراج معادن، توسعه بازارچه مرزی دو کوهانه، دو بانده شدن محور نهبندان - شوسف - بیرجند، تامین زیر ساخت های گردشگری و توسعه بیمارستان 32 تختخوابی به 64 تختخوابی را جمله طرح های دارای اولویت عنوان کرد. 
جعفری معاون بنیاد برکت در سفر به نهبندان از تعدادی طرح های اشتغالزا و دارای اولویت منطقه بازدید کرد .
شهر نهبندان در 200کیلومتری جنوب بیرجند و در محور ترانزیتی بیرجند - زاهدان قرا دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار