فرماندار شهرستان زیرکوه خبر داد؛
فرماندار زیرکوه از توابع خراسان جنوبی گفت: طرح گاز رسانی به شهرستان در دهه فجر سال 1395به بهره‌برداری می رسد و مردم این شهرستان مرزی از نعمت گاز طبیعی برخودار می شوند.
کد خبر: ۳۳۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 06 December 2016
حجت الله خانزاده روز سه‌شنبه به ایرنا، افزود: هم اکنون این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اگر در مراحل آزمایش پروژه مشکلی رخ ندهد، پروژه آماده بهره‌‌برداری است.
وی با بیان اینکه گاز رسانی به بخش شاهکوه و زهان شهرستان نیز در حال انجام است، یادآور شد: گازرسانی به بخش شاهکوه به طول 30 کیلومتر در حال انجام است که سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین گازرسانی به بخش زهان در حال انجام است،امید می رود، این طرح نیز به زودی به بهره‌برداری برسد، گاز رسانی به این بخش با توجه به جمعیت زیاد آن از اهمیت اساسی برخوردار است.
وی عنوان کرد: برنامه دولت است که تا پایان سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور از جمله در شهرستان زیرکوه از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی گاز رسانی به نقاط مرزی را از طرح‌های خوبی دولت دانست که در دستور کار قرار دارد، باید با ایجاد زیرساخت ها زمینه ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی فراهم شود.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلو متری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است. 
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان ، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است. 
مساحت زیرکوه 9هزار و 185کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار