مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی؛
مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش عمده موقوفات خراسان جنوبی در بخش کشاورزی، آب و اراضی کشاورزی است،گفت:اداره کل اوقاف خراسان جنوبی به عنوان نخستین استانی است که دربخش کارگروه کشاورزی ورود پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۳۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 05 December 2016
 حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی ظهر امروز در جمع مسئولان ستادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اظهار داشت:طبق نظر سنجیهای انجام شده از نظر اطلاعات دینی ومذهبی خراسان جنوبی در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
وی افزود: رتبه نخست خراسان جنوبی برگرفته از اعتقادات مذهبی مردم در خراسان جنوبی است که نشان می‌دهد مردم همیشه با اعتقادات پا بند هستند.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: بخش عمده موقوفات ما در خراسان جنوبی بیشتر در بخش کشاورزی، آب واراضی کشاورزی است که باید در حفظ احیاء وبهره برداری اراضی کشاورزی برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.
گرایلی افزود:با توجه به خشکسالیها ودرآمد کم مردم اما باز هم با اینکه در تأمین مایحتاج خود دچار مشکل هستند اما وقف را فراموش نکرده وآنرا از زمانهای گذشته دنبال وقف بودند.
وی بیان داشت:افرادی از زمانهای گذشته با کمترین امکانات وقف راد نبال کردند  افرادی در گذشته با کمترین امکانات اما باز هم وقف را دنبال کردند وما هم وظیفه داریم تا دراین راستا در حفظ حراست موقوفه آنها امانت را راعایت کنیم.
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: شاید .وقف کردن کاری آسان باشد اما نهگداری ان نیاز به توجه است  وهنگامی که حرف از وقف ونگهداری اموال امام زمان(عج) می‌شود برما وظیفه است تا در حفظ وحراست از اموال وقف تلاش کنیم.
گرایلی افزود:جلسات متعددی در اوقاف خراسان جنوبی برگزار کردیم تا در زمینه ورود به اراضی وقف کشاورزی به صورت تخصصی وارد شویم اما دراین زمینه تا کنون نقصهایی وجود داشته است.
وی بیان داشت: تا کنون برنامه رسیدگی موقوفات در دستور کار اوقاف بوده وتلاش شده تا به نحو احسنت انجام شود زیرا ما متولی وقف هستیم وباید در حفظ وبهره برداری ان تلاش کنیم..
مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: بیشترین موقوفات کشاورزی در خراسان جنوبی وجود دارد اما تا کنون هیچ برنامه خاصی در بحث کشاورزی وجود نداشت ونه تنها در خراسان جنوبی بلکه در اوقاف کشور هم درزمنیه اراضی موقوفی کشاورزی برنامه دقیقی وجود نداشت.
گرایلی با بیان اینکه تا کنون بیشتر برنامه ریزی روی مسکن، تجاری بوده است، افزود: در زمنیه اراضی کشاورزی موقوفی دستورالعمل تعریف وخراسان جنوبی نخستین استانی وبود که کارگروه کشاورزی در آن تشکیل شده است.
وی بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون 100هکتار از اراضی وقفی در خراسان جنوبی که تا کنون به شکل سنتی درآن فعالیت می‌شود دراین مدت تغییر شکل یافته  ودران کشت نوین انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار